Bad(d)are!

Japp! Igår chockade jag matte. Svårt… Hon sa att hennes hjärta hoppade upp i halsgropen. *funderar* Hoppas bara det hoppade tillbaka på rätt ställe sen! Eller jag tror det gjorde det, för idag köpte matte såna dära goa godisar som min tränare har. 😀 Just det! Jag har en alldeles egen tränare nu. Hon är skiiiiitabra! För hon har lärt matte att klicka så jag blir en delfin åsså att jag får godis samtidigt. Asså? Huuur bra är inte det?!

Men det var igår då, då träffade jag en snubbe som hette Boss, han var typ jättegammal. Gamlare än pappa också! Typ meeer än dubbelt! 😯 Men shit vicken fart det var i han! Eller nä… fast det var fart i mig! 😀 Men han var kul tycker jag. Å sen när vi sa hejdå till han, då gick vi ner till vattnet för jag skulle dricka lite… Mäh hallå? Asså, det blev ju kallt om tassarna ju! Fast vet ni? Jag tror typ det var Bosse som slängde i mig i vattnet å matte ba drog efter andan å ba trodde att jag skulle drunkna eller nåt. För jag har ju inte gått i simskola ens en gång… Hade matte blixtburken med sig? Nä! Enda gången jag VILL att hon ska ha med den… då lämnar hon den hemma för hon ”måste koncentrera sig”… *suck* Inte ens sångburken drog hon upp, jädrans nolla!
(Ja fy tusan vad jag svor inombords att jag inte fick upp mobilen. Han kastade sig ”tasslöst” rakt ut i vågorna och började simma, utåt. Tills han insåg var han faktiskt var nånstans, då vände han. Och blicken… ”Eh? Huuur hamnade jag här!? Och HUR tar jag mig till fast mark fortast möjligt?” Allt det, i den blicken. Sötnöten! //matte)

Men hon ritade lite… Inte så snyggt men det såg typ ut så här när jag blev islängd av Bosse:

Baddaren

Å sen när jag kom hem, då såg jag ut så här (fatta att man torkar snabbt när det blåser ute! Å fluffig blir man också! 😀 )

Snaaaaaaaaark
Klicka så blir den större //matte

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

10 responses

  1. Tjena pojkspolingen.;))
    Asså, sjysst å bada sådära.. Jag tänkte bada å allt idag, stod i startgroparna för att kasta mej i efter nån sjysst kotte när matte satte stopp för det hela, hon sa att vi var på finbesök och inte alls kunde stinka blöt hund hos hennes kollegor inte.. Men jag ska åka dit en annan dag och bada har lovade matte!!
    High tass!!
    // Boss

  2. Det blir nog en simmare av dig också till slut, he he! Bada, det är ju det bästa som finns! Särskilt när det är varmt. Du – du får köra en repris så din matte hinner fota! 🙂

  3. Strega – Visst var jag!? 😀 Det var faktiskt jätteskönt åsså stod matte o min tränare o ba klappa händerna o tjoade att jag var jätteduktig! 🙂
    Jepp, får se när jag badar igen, då SKA hon ha den med sig… om jag så måste bära den själv! *garvar*

    Boss – Tjaaa mannen! Va?! Fick du’nte bada? Värsta taskigt ju! Äh, finbesök å kollegor… tsss, jag drägglar på mattes kollegor, det får de ta liksom. Om de nödvändigtvis ska klappa, vi byter liksom – klapp mot dräggel. Skitabra deal! Yeay! High tass påre!

    Nemo – Ja, det var riktigt skönt att svalka sig efter allt spring! Jag ska springa i vattnet långsamt nästa gång så hon inte blir så chockad den lilla människan 😉

  4. Hej! Va duktig du är på att bada 🙂 På Långholmen finns en jättebra badplats för hundarna. Skulle va kul om ni hörde av er nästa gång ni är i krokarna, så kan Minnie å Lix ta ett dopp tillsammans :))

  5. Lena & Minnie – För en nybörjare var det inte så illa pinkat va? 😉
    Det var ett helt underbart ställe att va på ju! Så dit ska vi igen (har jag bestämt) Får se när jag kan dra med matte nästa gång 😀

  6. Ääääääääääääntligen, du har fattat…det är så man ska göra, kasta sig i bara. Jag visste att du kunde simma 🙂

    Kram från din simpolare Daffie

Kommentera

