Värmeslaget

Eh? Är det nån som kan hjälpa mig lite med matte? Hon är så i gasen att hälften vore nog… Hon bara jobbar å jobbar å jobbar… Jag bara soooover och har det gott när hon gör det men asså ändå. Värsta tråkfian liksom! Dessutom var det en trebenting som frågade om hon kunde jobba med sin svarta låda, å hon sa ja! Halllåååå liksom! Stopp å belägg, nån måtta får det väl vara i alla fall?

Jag träffade förresten en gammal ”bekant” dagen innan igår. Det var inget roligt faktiskt… Jag låg liksom å vilade i Schabrakhuset (gissa om det är störtskönt på golvet där!) Åsså kom han å förstörde allt ju! Han å hans husse ba kom emot oss å han ba:
”Hörrö skitunge! Få’ru ingen mat hemma? Du har ju inte växt nånting din lilla snorunge! Passa’re så ja’nte käkar upp dig!”
Då blev matte alldeles geleig och så gick vi bort från de. Då följde de efter! 😯 Matte blev ääännu mer geleig då så jag tänkte att jag skulle rädda henne. Fast jag vågade inte så mycket, det blev liksom bara lite…
”Hrmm… eh… hörrö… tyst med dig… är du snäll?”
Jag tror typ han bara var avis på mitt fina kylhalsband, det funkar ganska bra men det är snyggare än kallt… 😛

© vhcfan 2008

Tjusigt va?

Just det! När vi åkte hem på Monstret idag så hittade jag en skitakul grej! Den rullade liksom fraaaam å tillbaaaka, fraaaam ååå tillbaka. Fast precis när jag fick tag i den sa matte ”Spotta!” *funderar*
Asså… jag fattar inte det där… 😕 Matte säger ”Spotta!” å då bara gör jag det, utan att jag vill! Orättvist! Fast de som satt vid oss tyckte det var charmigt så lite fick jag ju för det… 🙂
Sen blev jag varm å då kom matte på en asabra grej! Hon tog Trasan å blötte ner den, sen torkade hon mig på kroppen, faaaaasiken vad skönt det va! 😀

Idag har jag mest legat så här:

© vhcfan 2008

För asså… kan man göra nåt annat i den här värmen? Jag bara undrar liksom…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

7 responses

  1. Ja fy så varmt det är. Matte har köpt en kylduk till mig, funkar ganska ok! Ditt halsband var ju tjusigt med en massa döingar på. Hälsa Din matte att vi förstår att många vill att hon ska jobba med sin svarta låda, för det blir sååå fint. Kram

  2. Man kan BADA:-):-) Men det är väl svårt antar jag med en matte som bara jobbar hela tiden.

    Jag undrade faktiskt om ni hade fått värmeslag båda två.

    Kramkram och puss på nosen!!

  3. Pia & Strega – Idag har det ju varit ÄNNU varmare! *pust* Fast matte satte fläkten på fullt ös så där ligger jag mest hela tiden 🙂
    Matte hälsar å tackar!

    MyyZz – Bada?! Är du inte klok?! 😉 Jupp, hon är skitatrist! Åsså tjatar hon om semester som är för långt bort…
    Matte har typ jämt värmeslag… 😛

    Kram på er allahopa! 😀

  4. Jag fattar preciiiis!! Själv känner jag likadant – vill OCKSÅ ha ett kylhalsband och någon som torkar mig med en blöt trasa… (Fast det får vara en himla stor trasa då…)
    :o)

Kommentera

