Den-e-fin dele-fin

Nu tycker jag nästan att det får räcka! Matte bara sitter vid burken heeeela tiden så jag får liksom inte tid att blogga nåt ju… *surar* Det har ju hänt skitamycket!

Till exempel dan före igår, då blev det liksom heeelt fel när vi skulle åka hem. Vi gick av på fel ställe, sen gick vi hit å dit å runt lite. Tillslut kom vi fram till en tvåbenting. Väääärsta superbra va hon! Vet ni varför? Jag fick godis! Å inne hos henne fanns det maaassor med leksaker å mera godis å en soffa som jag fick va i! Dessutom fick jag höra hur snygg jag är, heeela tiden! Hallå? Kan det bli bättre eller?? 😀

Just det! Det var en till tvåbenting där också, som var nästan som matte, för hon kånkade också omkring på en svart låda. Fast den sa inte k-tsch som mattes, den bara surrade.
Medan mänskorna pratade lekte jag lite för mig själv. Sen försökte jag få med surrlådstvåbentingen också, men det gick nästan inget bra… 🙂

Sen gick vi ut å pinkade. Eller ja, jag pinkade. Tvåbentingarna bara pratade å pratade å praaaaaaatade… Å ibland sa det klick å då kom det godis! 😯 Shit vad bra! En sån måste matte fixa! Som ger godis när det säger klick, så kan jag också bli en delfin, precis som Strega. Fast hoppa runt i poolen…? Njae, jag hoppar nog det… hahaha!
Å apropå henne! När jag gick där i grodan ro så dök hon upp! Trodde jag ja, det var ju hennes syrra Minnie. Och åååååh vad hon luktade gott! Helt ljuvligt smaskens!
Värsta bra dan liksom!

Men fasen vad trött jag blev sen, när vi gick hem. Så tjöt mattes sångburk. Å när jag hörde att det var pappamatten så jag tänkte jag skulle säga ”Hej” liksom, för att vara lite trevlig men jag fastnade lite i en sån dära snurr de har på schabrakhuset… Hmm, finurliga prylar det där…

Igår så tyckte jag att det var en bra idé att jaga den dära Tarzanråttan jag såg förut. Det tyckte så klart inte matte. SUCK! Men det gjorde inte så mycket (fast taskigt av den att sitta framför mig o bara äta godis tycker jag) för jag träffade Ragge sen! Han ser typ ut som Månsa, fast 23 gånger större. Vi lekte en stund men mattarna tyckte det skulle va bättre å leka lössläppta på kvällen istället. Jahapp, då är det väl så då….

När är det kväll?

(Vi har varit hos Samspel med hunden och jag har fått lära mig massor av nytt, jättekul! Och jag fick en klicker med mig hem, så nu ska jag försöka lära mig att klicka o ge godis samtidigt. Klurigt värre… men det ordnar sig nog. // matte)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

6 responses

  1. Du ska också bli en delfin, va kul!! Vi kan sätta ihop en show tillsammans. Va kul att Du har träffat min syrra. Jag ska träffa henne på söndag, på valpträff! Har Du provat att leka med myror, jag älskar myror!!

  2. Strega – Jepp! Fast matte är inte riktigt vän med den dära klickmojängen, fast det ska jag nog ta ur henne! (Mmm, har varit anti-klicker länge, men jag kan väl prova då. Helt omöjlig är jag inte… 😉 //matte)
    Ja det var skitakul att träffa din syrra! Å hon läser min blogg hon också, värsta jättebra ju!
    Myror är heeeelkul! Du har bra smak du! 😀 Fast akta dig, vissa av de killas…

  3. Woaw, klicker du med 🙂 Du ska bara veta vad kul man har med en sån, det är det roligaste jag vet när matte tar fram den….hehe
    Men myror gillar jag inte….för att inte tala om dem hemska knotten…grrrr. Tror vi bor i Knott-land vi…;o

    Kram och ha det gott i solen

  4. Daffie – Jupp, jag ska med bli delefiiiin! 😉
    Knott?! 😯 Det lät inget kul, såna vill jag inte ha, jag har träffat mygg… De är inte heller så skojiga faktiskt
    Kram

Kommentera

