Kalasbra nästan

Igår var jag på kalas! Eller ja, asså, ett ganska dåligt kalas… För JAG fick ingen tårta! Alla andra fick, men inte jag. Är inte det typ diskriminering eller nåt? Jag tror det. Fast jag fick lite kex o lite mat o lite Kong så det blev nog bra i slutänden.

Vi åkte med fel minimonster också. Lillebror kom o hämtade oss för matte hade visst tagit sönder mitt minimonster… Gick liksom inte å styra. Det verkar liksom bra att kunna det när man kör tycker jag. Annars kan man ju typ hamna i Långtbortistan eller nåt! 😯

När vi kom hem så fixade matte o Lillebror minimonstret. Det är bra, för då kan jag åka bekvämt till jobbet ju! 🙂 För asså, att sitta på Monstret när det är så här varmt är inte så skoj… Dessutom svänger det mer när det är varmt… Skumt egentligen… 😕 (Ja, när det är sommar kommer vikarierna o kör buss, då blir det lite vingligt… Och ibland är det så varmt i bussen att de stackars chaufförerna, också, håller på att få värmeslag. Vilken arbetsmiljö! Huuu…. //matte)

Å imorse hittade matte en skitaskum grej! Och hon undrar om nån vet vad det är för nåt… Jag har en aning… Jag tror det är en Nypare! En död Nypare men ändå… Eller asså, den har typ legat ute i solen för länge utan solskyddsfaktor, så den liksom ba’ torka ihop… Kolla då!

© vhcfan 2008

© vhcfan 2008

Skumt va?

Förresten träffade jag en tjej igår. Jag har träffat henne förut men igår på jättesentnattpinken så tyckte hennes husse att de kunde gå med oss. Han var schysst men han luktade lite skumt… Typ sånt dära fräsvatten som jag hittade på Monstret en gång (öl alltså… 🙂 //matte)

Tjejen var också skitaschysst! Tills hon tyckte att jag luktade henne i rumpan för mycket… Hallåååå?! Asså, jag kaaaan liksom inte hjälpa det! Men, som den gentleman jag är så lät jag bli med det sen. Eller om det var för att matte gick åt ett annat håll… då måste man ju liksom följa med. Jag tror typ det är lag på det… 🙂

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

9 responses

  1. Taskigt att inte du fick tårta! Det hade jag aldrig tillåtit!!!! Det är faktiskt LAG på att vi hundar ska ha tårta. Det säger hundombudsmannen i alla fall

    (Matte gissar på att det är en ekoxe eller nåt. Fast det såg ju ut som en orms huggtänder……… Berätta om ni kommer på vad det är!)

  2. Katta & Doriz – Eller hur?! Värsta taskigt liksom! Ska nog ta å skriva till den dära ombudsmannen…
    (Ah! En sån kan det vara ja, den är ungefär tre cm men den har väl krympt i värmen också. De är väl rätt stora har jag för mig //matte)

  3. Taskigt med tårtan. Matte säger att det ser ut som en flaxarfot. Kan det vara en flaxarbäbis. Jag vet inte. Va skönt att Ni har lagat minimonstret. Jag har aldrig åkt monster men det verkar lite jobbigt tycker jag.

  4. Strega – Hmm… vilket mysterium! Vad tusan kan det va? 🙂 Jupp, skitaskönt för det är mycket mjukare att ligga i minimonstret, man halkar inte runt så mycket då… 🙂
    Äh, det är rätt schysst att åka Monster, för det brukar finnas massor av gott att äta! 😀

  5. Vaaaaaaaaaaaaa, ingen tårta….stackare. Ska baka en och skicka som bara DU får äta 🙂

    Hmm, vad kan det vara….*tänker*….hur stor är den ?

  6. Vincent – En fladdermus? Coolt!

    Daffie – Nope, ingen tårta… 😦 Hur taskigt som helst ju!

    Den är ungefär 3-4 cm lång, men den kan nog ha krympt lite i värmen. Ska se om jag kan ta en bild i en annan vinkel nån dag //matte)

  7. Åh fyyy…
    Dels att DU inte fick nån tårta!
    :o)
    Men mest…. vad fasen är en nypare??! Jag hoppas VERKLIGEN att det inte finns några nypare hemma hos mig! Ajax räddar mig från möss ibland men fasen vet om det skulle dyka upp en nypare… Men jo – han tar nog dem också…
    HOPPAS jag!
    *S*

  8. Storsan – Taskigt va? En nypare ska man akta sig för, de kan nypa en i tassen om man sticker dit den! (En klotång alltså… 🙂 //matte)
    Wow! Vilken bra Ajax du har! Några möss har jag inte sett men jag såg en Tarzanråtta (= ekorre //matte) idag, fast jag fick inte jaga den… heller… *suck*

Kommentera

