Irriterat

Jepp, irriterat var det. För vi åkte minimonster till jobbet idag. *flinar* Matte är alltid irriterad då typ… Jag blir mest irriterad på när hon bromsar så mycket (knappast eget val. Puckon utan blinkers som helt plötsligt slänger sig framför fronten på bilen… *suck* //matte)

Sen blev hon irriterad (som baaaara den) på Bosse. Han dök upp helt oväntat när jag stod o gosade med Kartongkompis, då ba’ flög han på mig! Ba’ ”Hoooaaaaa!!!” åsså började han hoppa å bita i kopplet å i mattes kläder å typ ba’ var skitjobbig… Sen låg ju jag självklart på golvet. Av Bosse syntes inte ett spår… Eller jo, dräggel och tasspår på matte dårå, men inga andra. 🙂

Å vet ni! Matte har byggt! Då svor hon lite, sen muttrade hon, sen sprang hon ut o in på rummet, åsså slog hon sig i huvudet (men asså, det verkar ju dumt att ställa sig upp under bordet, sååå liten är hon inte faktiskt!) Sen skrek hon, drog i bordet, stånkade, stönade, suckade, svor igen och sen såg hon så där konstig ut i ansiktet igen. Som hon gör ibland när hon kommer in i ett rum å har glömt bort varför hon var där från början…

Men jääääklars vad snyggt det blev! Klicka på bilderna så blir de större…

© vhcfan 2008

© vhcfan 2008

En från innan hon byggde om också, för då hade jag preciiiiis hittat en jättesköning till kudde…

© vhcfan 2008

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

3 responses

  1. Va´fint Du har det på jobbet!! Vi har tränat på utställning idag, jag , matte och Lillemor. På söndag ska vi åka och ställa ut, så matte har badat mig idag, ute. Ganska mysigt faktiskt, fast det skulle jag aldrig erkänna.

  2. Vilken händig matte du har… 😀
    Fst säg åt henne att bara för att du säger: Använd huvudet, så betyder inte det att hon ska använfa huvudet som hammare… Pöss från oss 😉

    P.s Matte sliter som ett djur för att det ska bli en bra utställning den 14:e.. Ser knapp röken av henne..

  3. Pia o Strega – Visst är det! Fast den dära grinden skulle hon visst fixa, skitalätt att ta sig ut ju! Hehe!
    Mysigt å bada? Du är nog lite full i Lillemor du din knasa! 😉

    Enya – Jepp, hon har sina fördelar den där. 🙂
    Oooh! Det ska bli sååå himlarns kul att träffa er! Tycker både jag å matte! 😀

Kommentera

