Hittat

Jag har upptäckt en grej, den dära trebentingen som bor vägg i vägg med mig på mattes jobb, han är skiiiitaschysst! För kolla vad jag fick av han!

Papper!! Det var visst nån sorts räkning eller nåt… Han ville’nte ha’ren så då fick jag den! 😀 Bra va?

Sen har matte byggt ut min koja lite, så jag kan sträcka ut ordentligt. Å inte nog med det! Hon ska bygga ut äääännu mer sen, när hon får tid. Men det verkar visst vara dåligt av den varan så jag får väl vänta igen då…

Just det! När vi var ute på lunchprommisen igår så hittade jag en yyyyttepytteliten skål med sånt dära svartvatten som matte lever av. Så jag tänkte jag skulle smaka lite för att se vad grejen var liksom… Asså, seriöst, vad i heeela?! Huuuur i hela världen lyckas hon få i sig så mycket sånt där på en dag?! Jag blev ju helt skakig i munnen! Men vet ni vad skumt då? Jag ville ha mer! (Ja, han hittade en av byggjobbarnas kaffekopp som stod på marken, stack ner tungan och började klappra med tänderna som om det varit ”tikdoft” i koppen och inte kaffe… Så varenda pappersmugg som doftar kaffe ska ätas… Fasen vad folk slänger skräp överallt! //matte)

Vet ni vad en annan grej då? Om ni åker Monster nångång, sitt vid fönstret då. För då har man nåt att kolla på och om man tycker det är varmt så kan man slicka på fönstret, för det är jättekallt å skönt. 🙂 Bra tips va?

Dessutom säger matte att man blir ”så himla snygg i ljuset” också… Hon å hennes jädras ljus, det är visst skitaviktigt för hennes Svarta Låda…

Tja, det blev ju inte så dumt alls… 🙂

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

4 responses

  1. Blä svartvatten kan det vara gott? Fast jag får alltid ett kex när matte gör svartvatten så det är väl nåt gott med det. Matte tycker att Du ser poetisk ut på bilden i monstret, jag tycker att Du är söt! Pusselipuss

  2. Strega – Jaaa, eller näää, eller asså… Det var konstigt… Jag brukar få kex när matte äter godis och ibland när hon vill jobba ifred. Vaddå? Menar hon att jag stör henne på nå’ vis eller? 😛
    Mmm, jag satt o filosoferade lite sött där på Monstret 🙂

  3. Hahahha!! Du kan jättegärna få några sådana ”räkningar” av mig med – att tugga på. (För jag vill INTE ha dem) Och en sak till… jag klapprar också tänder när jag ska få dagens första kopp svartvatten…
    *asg*

Kommentera

