Råa popcorn

Hallå vad det är jobbigt att gå när det är typ skitavarmt ute! Man typ smälter ju! 😯 Fast det är rätt okej ändå för då får man kuta typ helt själv i Gröna Havet när det är kväll sen. 😀

Matte har fått för sig att jag ska lära mig att sluta skrämmas… Men hallå!? Det är ju KUL!! Det tycker ju hon också! Hon skrattar i alla fall… Hmm…. Fattar ingenting. Som igår. Då kom det två trebentingar, en typ skitaliten nästan åsså hans farsas farsa. Å lillkillen hade värsta kul grejen i handen åsså studsade han o var helt glad i hela kroppen. Så jag gick skitafint å lurades… Sen ba’ ”Ooooaaaaahhh!!” Han vart skitaskraj! Moahahaha! Sen började han skratta å då fick jag hans kuliga grej. Värsta bra med att skrämma mänskovalpar liksom… (Lite pinsamt, men tur att varken farfar eller lillkillen blev sura. Lix fick en stor maskros av lillkillen, så den bar han mellan framtänderna så själva blomman studsade framför nosen på honom. Mattes larvpotta… //matte)

En gång då fick jag en suuuperkul grej av MM som brukar ligga i ett hål i hennes ingång. Men det är jättekonstigt för den har liksom försvunnit, men varje gång vi är där så kollar jag om den kommit tillbaka. (Jepp, han sticker ner huvudet i krukan varenda gång, men nu börjar han bli så stor att jag är rädd att han ska fastna. Ni vet, som Emil å soppskålen….// matte)
Det har den aldrig… 😦 Men igår! Då fick jag en nästan likadan av matte! Yeay! Kolla in!

(Dagens tips, använd en ”tjockare” flaska, typ Loka istället. Den här höll inte särskilt länge tyvärr. Billig leksak, en plastflaska och en näve popcorn – klart! 🙂 //matte)

Mäh asså vet ni!? Det var nog tur att den gick sönder (och att vi tog med den hem när den dött) för på kvällen stoppade matte fler såna dära råa popcorn i en kastrull åsså sa’re POPPOPPOPPOPPOP! Lät hur kul som helst! 😀 Men jag fick inte smaka… hon är så jäkla snål asså… Typ, för jag fick spaghetti till middag 😀 Men just det, tänk om vi glömt flarran ute, då hade den ju skrämt slag på massa hundar med sitt POPPOPPOPPOPPOP! 😯

Andra bloggar om: , , , ,

2 responses

  1. Tjena visst är det varmt!! Tungan blir lång som ett väsande svansdjur. Jag fick en sån där gul av min lillhusse häromdagen, den var god. Matte säger att hon har tagit flera hoppochskuttkort nu som finns i min blogg.

  2. Strega – Eller hur?! Fast jag tror det är bättre än när det regnar… 😕 Åsså säger matte att jag fortfarande har vinterpälsen på. Mäh asså, jag försööööker liksom skaka av den hela tiden ju! 🙂

Kommentera

