Tittluring

Igår bestämde jag mig för att utöka mina sympati-ylningar. För igår, då var det jättemånga såna dära tjutare med stora starka jättar i, som åkte förbi å tjöt. Så då tjöt jag också… 🙂

Åsså när vi kom till monsteruppsamlingsplatsen… Då kom det inget Monster! 😯 Så då fick vi vänta typ asalänge… Vet ni hur svårt det är att sitta still när det flyger omkring fladder överallt å hela tiden? Jo, det är verkligen värstajobbigt! Men vi hade lite tur för eftersom vi typ stod först i kön så hittade vi en plats att sitta, inte så bekvämt direkt, för jag var tvungen att förminska mig en aning. Det var maaaassor med mänskor! Åsså stod det en trebenting och pratade med sin kompis, som satt typ där vi satt, å han lurades! För jag trodde ju typ att han kollade på mig liksom! För att jag är så snygg (det säger iaf tvåbentingarna som jobbar i mattes jobbhus)… Men vet ni vart han tittade? Ner i mattes tröja! Eh? Hallå? Nödvändigt liksom, då får man ju inget godis! Om man tittar matte i ögonen, DÅ får man godis eller myspys. Fast iofs, han var ju trebenting å inte corso, så han hajjade nog inte det…

*kollar på matte*
”Vad viftaru om?!”
*matte babblar*
”Mäh! Skyll dig själv då om du ger mig kött till frukost!”
Hahaha! En av mattes konsulter kom in och undrade var hon gömt bullarna. Hon ba’ såg ut som ett sånt här ? Han ba’ sa att det luktade kanelbulle härinne. Matte trodde han drev med henne. Det gjorde han inte! Hmmm, han måste nog lämna sin nos till nån verkstad eller en vette kanske… För så mycket vet jag, att mina köttfrukostfisar inte luktar kanelbulle! 😀

Å vet ni vad en annan grej?! Efter lunchprommisen så stod vi i Magiska Lådan tillsammans med en annan tvåbenting. Hon skulle egentligen gå av innan oss men hon fick inte… För hon hann inte gå av innan den åkte igen! Men det var bara för att hon stod och beundrade mig som hon inte hann gå av. 😀 Jäklars, jag är nog för snygg för att vara ute bland folk tror jag… 😉

Nu ska jag fortsätta vara snygg… fast utan att anstränga mig särskilt mycket… Så här:

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

5 responses

  1. Nemo – Eller hur?! Skitabra att fisa kanelbullar ju! 😀

    Katta & Doriz – Tihi! Matte gillar också den, fast inte mina fisar av nån anledning 😕 Hon har nog fel på nosen tror jag… 😛

  2. Ha jag vet precis hur det är för mina är rosa och luktar hallon!!Konstig trebening som inte visste att man skulle kolla i ögonen, men så fick han väl inget godis heller?

Kommentera

