Lärningar

Jag har lärt mig skitamassor idag!

Okej… Mina lärningar (så här långt)
ETT: Man blir såååå trött av att leka med en ny leksak på morgonrusbuset.
TVÅ: Missar man bollen blir matte blå på benet (skriker gör hon också)
TRE: Det finns hål som retas!
Jo! Det är sant! Hålet retades med mig! Det hade nämligen en pinne, å när jag skulle sticka ner skallen för att ta pinnen då lät hålet! 😯 JOOOOO!! Jag svär! Så jag var tvungen att sticka ner skallen en gång till, lät likadant… Skitamärkligt. Jag lät pinnen vara i hålet, det verkade bäst så, man vet ju aldrig liksom.

Lärde mig en grej igår också. Matte gillar inte att jag bajsar på strecken… Eh? Hallå? Måste man så måste man liksom. Men eftersom jag inte fick göra det så väntade jag tills det inte var några streck på marken, men då suckade hon ändå. Hon blir fasen aldrig nöjd! (Nä, han sätter ig mitt på övergångsstället och ska bajsa, när det kommer bilar som faktiskt vill ta sig fram, så då ”rycker” jag undan honom ur vägen. Sen går han o kollar ut nästa bra ställe, en korsning… Klart man kan sätta sig där! *suck* 🙂 //matte)
Meeen du! Kan du va’ tyst nu? *matte nickar* Tack du! 😛

Ska jag visa min miss? Pinigt värre ju, blev så skraj när matte skrek att jag satte mig i ren förskräckelse. Men asså, egeeeentligen… så var det liksom inte mitt fel… Bollen blir ju halkig när man leker med den så jag tänkte ta stöd mot mattes ben. Då smet bollen och tänderna hamnade i mattes ben… 😕

Ojsan liksom! Ska se om jag kan få matte att visa min nya (halk-)boll ikväll. Hon är så himla lättlurad när hon går in å ska köpa mat till mig… Hon kommer nämligen alltid ut med extragrejer också, förutom maten alltså. 🙂

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

5 responses

  1. Oj sicket märke din matte fick. Men det är ju inte ditt fel att hon stod ivägen ju!
    Jag skiter aldrig i stan. Jag gör det i gräs jag.

    Du de där sakerna som alltid följer med hundmaten gillar jag! Det är roliga bollar, knotar att mumsa på och annat kul. Men jag trodde nog att de följde med automatiskt lixom, för jag har aldrig fått ny mat utan grejor….

  2. Huwa vilken smäll Din matte fick på benet. Jag har lärt mig att poolvatten inte är gott idag. Vi har hål på åkern som min nos precis får plats i och när jag blåser i dom så låter det.

  3. Katta & Doriz – Exakt! Helt hennes fel ju! Visst är de bra! Typ eeeen gång har jag bara fått mat, jäklars vilken besvikelse…

    Strega – Coola hål du har hemma! Såna måste jag försöka hitta! 😀

  4. Ajajaj.. Kan trösta dig med att du inte är ensam om att ha en corso med titanskalle. Mina ben är heltäckta med fläckar i diverse kulörer. *suck*

    Du Lix, jag tror att det där med att komma ut med mat OCH roliga hundpryttlar måste vara en typisk mattegrej, jag gör likadant..

  5. Marie – Är det nån som kollat vad den här rasen är byggd av egentligen? För det är nog titan… 😛
    Men den här gången var det tänderna som orsakade det blå. Han tar stöd mot mitt ben när han ska försöka få grepp om sin leksak, den glider undan… aj! *garvar* Måste lära mig nångång, att flytta på mig menar jag. 🙂

Kommentera

