Undransbart

Jag har varit i Tjottahejti med matte. Det finns ingen dator i Tjottahejtihuset, fast det gjorde inte så mycket. Vill ni höra varför? Ni får det ändå… 😉

Torsdag:

Eh? Okej, det är nåt i görningen. Det började faktiskt när vi var hos MM. Skum känsla liksom. Och sen på kvällen ba’ ”Woao, snälla! Ni har liksom ingen aaaaaning folket!”
Å imorse dårrå, så gick vi upp som vanligt, fast morgonbusruset med kongen var liksom längre… 😕
Sen var det som vanligt. Sen gick matte. UTAN MIG!! 😯 Aaaaah!! Ja’ ba’ skrek: ”Määäääh!!! Hörrrö din jädras stolla!! JAG DÅ!!” Efter en stund kom hon tebax, men när hon försökte gå utan mig igen, då smet jag ut! Asså, jag menar, nååån måtta får det ju va! När jag tillslut fick följa med så hoppade vi in i minimonstret å jag trodde ju att vi skulle jobba. ICKE!
Vi åkte i typ sjuhundraarton evigheter ju! Skitatrist värre. Å inget å äta fanns det heller. Vi stannade två gånger. Första gången var det liksom inte riktigt meningen, men det var helt okej, matte trodde hon kört fel så hon ringde till MM å väckte henne… Å då passade jag på att pinka lite. 🙂
Gissa vart vi hamnade? PINNHUSET!! När vi väl var framme så gick vi ut å sträckte på benen en stund. Eller ja, jag sprang å matte stod å höll i sin haka… Mäh, asså… Om hon knäpper loss kopplet så jag är heeelt lössläppt, jaa, då måste jag ju liksom visa henne äääännu tydligare hur det dära ”Kom” fungerar. (Ja, jäklars vad impad jag blev. Allt mitt slit verkar ge resultat. Varannan dag typ, men ändå! 🙂 //matte)
Överallt runt hela dära där Pinnhuset står så finns det hål som låter jätteskojigt. De är lite läskiga också, för man ser liksom inte direkt VAD det är som låter… Å i dikena ba’ forsar det vatten! Spännande värre! För man kan liksom jaga vattnet! 😀

Sen träffade vi grannen. Hon kom på ett världsabra ord; Hundglass! (Snö alltså //matte) Skitasmart tvåbenting! 🙂

När vi väl kom in så var det liksom huttrigt så matte grejade lite i den dära värmegrejen. Jädras vad den låter skumt! Var tvungen att kolla lite, men det gjorde lite ont i nosen… Matte sa att jag fick skylla mig själv om jag inte lyssnar. Mäh hallå? Kan väl inte jag rå för att det hoppade in en hormon i örat precis när hon sa att jag skulle akta nosen för det var varmt…

Fredag:

Kändes som jag typ vaknade på fel ställe så jag var tvungen att vakta lite. Matte gillade inte det så mycket, hon ba’ ”Määäh!! Det är ju bara grannen som åker till jobbet, tyst nu!”
Asså, jag seeeer typ inte genom väggarna tjejen! Vi sov alltså lite till… Och när matte gick upp trodde hon att hon blivit knäpp. På riktigt! Jag tror typ hon sov fortfarande… Så här lät hon nämligen:
”Meeeen guuuuud! Har jag sovit såååå länge!?! HUR TUSAN HAR DU HÅLLIT DIG SÅ LÄNGE?!?!?!??!”
Hon kollade nämligen på klockan baklänges eller nåt för hon trodde typ det var dags för kvällsmat nästan. Det var’nte. Klockan var precis alldeles lagom att gå upp. 🙂 (Klockan på väggen var nästan halv nio, i mitt huvud såg det ut som den var halv fyra. Kollade mobilen, 08.23… Trött? //matte – vaken nu)

Sen var det till att ”jobba”. Kuta i snön, leka med kongen å matte, jaga löv, kolla forsen och få beröm. Värsta bra dan liksom! OCH! Så fick jag kött! Hur bra kan man ha det egentligen?

Åsså snackade vi med grannen igen. Hon har katter, men både hon och matte ba’ ”NÄÄÄÄÄÄ!! ”Inte jaga!” när jag skulle kuta in å leka med de. Asså, vad ska man med katter till då liksom? Grannen tycker matte har pli på mig, fast jag har mina kulor kvar fortfarande. När hon sa det så gick jag…. Vaddå ”fortfarande”? De sitter typ där de sitter, de kan ju liksom inte bara försvinna?!

Lördag:

Matte hävdar, bestämt, att JAG väckte henne imorse! Inte då! Är väl inte mitt fel att hon vaknar av en välprocesserad liten pinne? Och liksom hallå? Solen var ju vaken ju!Dags att gå upp alltså! (Knappast. Klockan 06.00 // matte) Sen, när hon sovit klart, så gick vi på värsta långisprommisen, UTAN svarta lådan! 😀 Undra om matte sov fortfarande? Den brukar ju liksom alltid va med…? Såg massor av tvåbentingar, en svart lufs med sin trebenting och ett minimonster utan hyfs. Det skällde nämligen ut oss! Taskigt värre!
När vi kom hem så var jag skitahungrig men kongen ba’ ropade att vi skulle leka så då var jag ju liksom tvungen att göra det först. 🙂

Matte putsade lite på minimonstret och klistrade fast en grej så alla ska veta att det är MITT minimonster. Basta liksom! (Ja, jag klistrade på en dekal med ”Varning! Hund i bilen”… vem vet? Kanske generar det i nåt bra? //matte)

På kvällen var det hockey och då hade vi fistävling. Jag vann doftmomentet, men mattes volym är bra mycket högre än min. Så där har man ju inget att hämta liksom.

Det är nåt på gång igen så jag tror vi ska åka skitalångt igen imorrn. Fasen vad trist. Asså, det är ju mjukt och skönt, men matte sitter så långt ifrån åsså finns det inget mer att göra än att sova å sjunga…

Söndag:

Jepp, vad var det jag sa? Ååååååka! Matte var skitatrött men vi gick superlångisen i alla fall. 🙂 Sen åkte vi. Matte sjöng, jag sov, sa till matte när jag behövde pinka å så skrek matte lite över att folk är dumma i huvudet som inte kan varken köra bil eller blinka… Hon är rolig när hon är sån tycker jag. 🙂

När vi kom hem till där vi bor jämt typ, så gick vi ut och sträckte på benen men matte sträckte inte så långt för hon har fortfarande ont i sin fot! Skitaskumt att fötter kan göra ont så länge 😕 Mänskor är ju värsta klena. Inte alls som corsos…

Snart ska jag å matte sova, för det är jobbigt att åka så långt. Särskilt när matte har ont i kroppen å när jag typ inte gjort nåt på hela dan….

Sov gott mina vänner, å alla andra som jag inte känner… 🙂

(Första bilden måste kanske förklaras, men det var det som mötte mig när jag kom upp på fjället. Massiv dimma, såg knappt ingenting. //matte)

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

9 responses

  1. Asså du grabben. Du e så attans tjusig så jag kan tänka mej att bygga en gärdesgård enkom för dej att hänga på härhemma.Lix-som hangar(h)ound va 🙂

    Zera

  2. Åhh vad mysigt Ni har haft det!! Såg Ni inte han som var kung i skogen den här gången? Men var det snö där Du var? Mina människor har satt upp badbaljan.

  3. Enya med matte – Mmmm, det var såååå mysigt! Matte tackar för berömmet (men så hade hon ju suuuupermodellen deluxe också 😉 )

    Strega – Jag brukar bara se drottning i skogen å hennes kids, men nån kung såg ja’nte… En KONG däremot! 😛
    Jupp! Eller ”hundglass” som grannen sa, skitabra ord asså! Inte på vägarna men i skogen å på fjället var det snö, majsigt värre! 😀

  4. Callemannen här..

    Shit vilken långhelg du har haft! Jag har inte käkat hundglass, men Mami och jag delade på en av hennes glassar… *mmm* Vi träffade en såndära arggris i skogen. Jättemopsig! Nästa gång ska jag sätta han på plats.

  5. Calle – Va?! Får du smaka glass av din matte? Fasen vad orättvist! Jag får aldrig smaka mattes, för dom dära Ben å Jerry gör visst hemlig glass som bara mattar får äta… Himla taskigt asså!

Kommentera

