Superbt

Igår sjöng jag tillsammans med matte när vi åkte hem, jag vet inte om hon riktigt gillade det men hallååå?? Sjunger hon så sjunger jag! 😀

Åsså körde matte åt fel håll! Då var jag ju liksom tvungen att säga ifrån! Men okej, jag fick kex som belöning. Och en pipgrej! Och middag hos MM!! Hur bra kan man ha det egentligen? Bara superduperjättebra om ni frågar mig. 🙂

Imorse väckte jag matte innan hennes sångburk började tralla. Å vet ni? Hon gick upp! 😯 Tur det, för jag upptäckte att det är rätt dumt att dricka ur vattenskålen precis innan det är dags att nana… Och vet ni vad konstigt då? När vi gick ner till Gröna Havet och sen in i skogen, då var vi helt ensamma! Inte en enda hund eller människa i närheten! Skumt… Flaxare så klart, men inget annat. Det kanske var för varmt?

Matte gjorde illa foten också (iiiiinte mitt fel! Hon trampade typ snett i nåt hål liksom). Det var nog tur, för då gick vi långsamt tillbaka… Skitajobbigt att kuta omkring när det är varmt ju och vattnet hade jag redan druckit upp för längesen!

Andra bloggar om: , , , , ,

4 responses

  1. Va mysigt Ni verkar ha haft det. Min matte ville inte vakna i morse utan husse fick gå upp. Det går ganska bra det också men sen fick ligga och pipa utanför dörren jättelänge……Stackars din matte som vricka tassen. Utöva lite corsohealing på den så går det nog över.

  2. Strega – Mmmm, massamysigt! 🙂 Bra att du har en extra-mänska när tvåbentingen inte kan gå ut å pinka med dig. Mmmm, jag har provat, men jag tror jag gör fel? Det funkade visst inte att lägga sig på den, då skrek hon nämligen… 😕

  3. Trevlig Valborg till dig och matte.
    Och hoppas det är hyfsat fritt från smällare
    och raketer där ni bor!
    Jag ska sitta och hålla min ‘Nisse’ i tassen ikväll…
    Möjligen ta sällskap under en filt framför TV:n!
    *S*

Kommentera

