Ontgöraren

Vet ni? Matte är varm i hela kroppen åsså säger hon att det är kallt, värsta skumma? Dessutom är hon sur… För det gör visst ont i kroppen på henne… Hmm… Bäst att vara snäll då. Jag har faktiskt varit snäll hela dagen. Nästan. För det dära flaxarskräpet var visst inget bra att äta. Sa hon, men jag vet inte. Bara för att hon mår dåligt o nästan kräks när jag äter ”äckel” (hennes ord asså) så behöver ju’nte det betyda att jaaaag gör det? 🙂

En nackdel med att matte inte är riktigt frisk är att hon nästan låter som Jätten när hon blir lite ilsk… Skitläbbigt låter det! Som innan vi skulle gå ner till Gröna Havet, då höll hon på att ta på sig och greja lite. Och så stönade hon lite för det var visst jobbigt, så då tänkte jag vara lite snäll o göra henne glad. Å det finns ju knappt nåt bättre sätt att göra nån glad på än att knocka de?! Eller? För det gjorde jag nästan på klubben igår. När matte sa att jag skulle komma till henne, då gjorde jag det. Och avslutade med en luftburen attackpuss. Skitabra! För både hon o Kajsas matte garvade. Ett vinnande koncept alltså. Utom idag då. Men det var nog för att jag glömde pussas… 😕

På vägen hem såg jag en gubbe och hans tvåbenting. Han grymtade nåt om att jag hade snyggt underbett men att hans var bättre… Å visst, det håller jag med om… Gryyyyymt underbett den gubben hade du! 😀 Men mitt är snyggare!

Andra bloggar om: , , , ,

6 responses

  1. Snutte!

    Min Calleman släpar också omkring på de allra största pinnarna. Igår var det igenom ett helt villaområde.. UTAN att lyckas sätta igång ett enda billarm på vägen… Han har stenkoll, trots farten. 🙂

    Men de dära attackpussarna gör sig nog bäst med en ordentlig plutmule på slutet.. 😉

  2. Calles matte – Men asså, man mååååste ta de största pinnarna annars syns det ju inte hur stark man är! 😀 De dära små är liksom bara mellanmålsgodis… Ifall att nån frågar liksom. 😛

  3. Jag ”hittade” en sån där doning här inärheten, fast den hade inga pinnar på sej utan KOOOORV ! Men det va nåt lurt med den för när jag skulle kolla in korven lite närmare så fräste det om skägget lixom. Tvärvarmt va´re. Skumt.

    Zera

  4. Strega – Jaaa, dessutom blir hon så himla sur också… Skitatrist! Fast då får jag gå i skogen ännu mer så miiiig gör det ingenting! 😀
    Ah! Det ska jag komma ihåg nästa gång jag ska attackpussas! 😀

Kommentera

