Rensat

Imorse gick inte matte upp! Eller jo, sen, när hon hade sovit klart. Hon sa att vi skulle vara lediga idag. Ha! Lediga betyder ju att man inte ska göra nånting, typ bara gå ut i skogen å lajja. Men hon for ju omkring som en jädras hoppkotte med jetbränsle i sig! 😯 Det heter visst vårstädning, det hon höll på med alltså. Hmmm, det luktar konstigt, finns inte en pryl kvar att tugga på (nuuu överdriver han å det grövsta! //matte) och inte fick jag gå på golven när de var blöta. Hur kul har jag haft då? *suckar*

Hehe! SÅ skoj! 😀 Å när vi var ute i Gröna Havet så hittade jag en kompis, men asså, mattarna var liksom ivägen så det gick liksom inte att leka alls. Då lekte jag med matte istället, hon blir liksom glad då. När jag leker med henne även fast det är andra runtomkring. 🙂

Å när jag kollade efter min mat så kom det en stor svart typ o störde. Asså HAAAALLLÅÅÅ?!! Va’ fasen hade han där å göra?! Det var ju MITT matrevir! Fasen vad sur jag blev! 😦 Matte sa att vi skulle skita i han, han var liksom inte värd det. Nä, men vad fasen stod han där å stirrade för då?! Jädra glohöna! (Mmm, det kom en hund med tillhörande ägare. Jag ropade till mig Lix och stod stilla. Det gjorde de också. Efter bra länge gick de vidare på stigen. Vi var alltså uppe i skogen o spårade, de gick på stigen när de såg oss… //matte)

Sen när vi kom in så kom det en inkräktare, å jääääklars vad jag skällde ut han. Matte tyckte jag skulle vara tyst, det tyckte inte jag… Vi kom inte riktigt överens om nåt, för hon stängde dörren… (Fastighetsskötaren var o kollade hur det såg ut utanför så jag snackade lite med honom, gillades inte av unge herrn. Han fick ju inte vara med ju //matte)

Andra bloggar om: , , ,

4 responses

  1. Jag har nu kommit till det stadiet att jag ska tvinga ut min assistent och spåra med Doriz. Doriz ÄLSKAR spår, men jag orkar ju tyvärr inte….
    De få gånger vi gjort det har hon satt fart som ett jehu och gått klockrent i spåret. Faktiskt det enda hon var duktigast i klassen på i valpkursen *ler*

  2. Det tycker jag absolut du ska göra! Du kan ju sitta och vänta på henne och ge supermycket beröm när hon kommer tillbaka, så är du ju ändå med på ett hörn. 🙂
    Lix älskar det verkligen, lite fööör ivrig ibland dock så han missar början. 🙂 Men han tar alltid en extra sväng tillbaka när det värsta ”ruset” har lagt sig och då hittar han. 😀
    // Lix matte

  3. Hahaa Spåra!! Det som inte syns finns inte – så det så. Enkel Zera logik. Näsan har jag till att gegga ner mackorna för kortbeningarna. Då vill dom inte äta upp o så får jag ta över 🙂

    Zera Zommarzugen

Kommentera

