Tidsfördrivare

Idag har jag lekt försökt leka med matte hela dan… Gick inget vidare. Hon har bara hoppat på sin stol, sprungit ut o in genom dörren och svurit över några som kallas ”konsulterna”. De är visst olydiga har jag förstått, eller asså, de gör typ inte som de ska… De har nog blivit ”Boss(e)ade”! 😛

Aaaaah!!! *pustar* Shit! De attackerade! Handdukarna ba’ flög på mig! Vad tusan har jag gjort de för ont?!
Matte: Men du… det kan ju bero på att du biter i de som de trillar ner från gallret…
Lix: Mäh! Vaddå trillar?! De att-a-cke-rar säger jag ju!
Matte: Okej lilla gubben, de attackerade…
Lix: Jaaameeeen-jag-säääääger-ju-det! Jisses… mänskor asså… Hajjar noll….

Visste ni förresten att flaxare kan hoppa?! Jooopp, det är sant! Som hoppkottar. Ba’ BOING BOING BOING! Men jag får liksom aldrig leka med de för matte. Det är nog för att de är så små å det är inte jag… Fast jag är liten ändå typ… Säger gammelhusse i alla fall… Men det gör inget, för matte är också liten. Hon å pappas matte är tydligen smurfar… Jag gillar såna då. Smurf-löver liksom 😉

Sen har jag lärt mig en ny grej idag. 5 minuter, det är skiiiitalänge! Matte säger det hela tiden. ”Fem minuter gubben, bara fem minuter till så går vi sen…” Jo eller hur du! Värsta länge, feeeem minuter liksom shit!
Det tar äääännu längre tid om man försöker knuffa matte ur stolen också… Eller stånga henne i sidan. Näpp! Funkar inte alls. Bara lägga ner.
Så då gör jag det. Lägger mig ner. Tills de dära ”fem minuterna” har gått. Vart de nu ska gå vet jag inte, bryr mig inte heller, bara de går fort! 🙂

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

6 responses

  1. Flaxare är kul vi har jättestora, större än Du och jag, som Kharma och jag brukar jaga på kvällarna. Ja eller Kharma jagar och jag springer lite bakom och hejjar på (tranor, och hon har respekt för både mörkret och stora djur:-)/matte)

  2. Shit! Större än du å ja’?! 😯
    Det är nog bra, låt Kharma jaga… för om hon får tag i en så kan du ju sno åt dig lite flax när hon typ blundar eller nåt… 😛

  3. Liza – Jag brukar attackera de när de ska torka mina tassar, men då brukar matte bestämma att jag inte få göra det.

    Calle – Visst är de långsamma!? Helt sjukt! Hmm… bra idé! Ska testa det idag… jaaaaga! 😛

    Mumma – Jepp, matte säger att de heter så iaf… Hahaha! En tjej i min smak, helt klart! 😀

Kommentera

