Tröttsam lärdom

Jäklars vilken promenad! Å vad varmt det blev! Fast matte lurades lite, jag trodde ju vi skulle gå till sanden men hon tog värsta konstiga vägen så jag var lite osäker på om hon verkligen visste vart vi skulle egentligen… 😕

Det gjorde hon! 🙂

Å idag lyckades vi hålla reda på bollen, fast den är så liten… Matte blev skitatrött, men jag tycker faktiskt hon får skylla sig själv om hon följer med upp i backen. Hon ville se hur det såg ut där. Eh? Hallå? Det kunde ju jag berättat! Massa träd, kottar, flaxare å saaaaaaaaaand! Hehe!

Efter min vilopaus fick jag ett corsoryck som matte tyckte var ypperligt otrevligt (men asså, skyll sig själv om hon håller i linan utan vantar!) (Mmmm, jag reagerade instinktivt när jag insåg att han skulle dra längre än 20 m i sitt ryck och grep tag om linan… aj som f-n! Sicket pucko… *garvar* //matte)
Jag hade verkligen askul! Matte bara skrek o var skitarg… Kul å komma tillbaka då liksom? Fast jag blev liiite nervös, för tänk om hon skulle försvinna när hon inte satt fast vid mig? 😯 Så då kutade jag tillbaka. Passade på att stånga henne också så hon skulle vara riktigt säker på att jag var där. Hon satte sig på rumpan då… Taskig balans? 😛

När vi gick hem därifrån var vi skitatrötta båda två så då tänkte matte att hon skulle passa på och lära mig hur man inte jagar såna dära hjulbentingar som låter wroooom! Det är hur svårt som helst, för det killar ju så i kroppen när de far förbi. Men jag var så trött att jag var duktig… 🙂

Nästan hemma blev jag utskälld av en rödtott. Han har jag träffat en gång förut och han bara råskäller varje gång. Skitarg är han. Jämt! Så jag muttrade lite åt han, orkade typ inget mer… Då sa matte att jag var duktig… Hmm, verkar väldigt lätt att vara duktig. Ska nog prova det lite oftare tror jag.

Nu ska jag fortsätta sova, matte ska äta tycker jag… Hennes mage låter som hon är hungrig… 🙂

Ha det bäst goa hundar å alla andra bentingar!

Andra bloggar om: , , , ,

6 responses

  1. wohoo! Springa omkring och bara lajja runt är ju det bästa som finns.. Idag var det inte Mamma som ramlade, det vart jag som for i backen. AJ som tusan. Men man kan ju inte visa sånt, så jag låtsades som ingenting och slängde fram leksaken igen…

  2. Domma däringa snörena är inge bra alls! Så mamma har slutat ha sådana på sig. Numera har jag henne lös, förutom bland hus. Då får hon ha vanligt koppel så jag inte tappar bort henne.
    Min mamma hälsar din mamma att hon ska vara noga med att hålla såren rena, det blir lätt var i brännsår säger hon.

  3. Mysla o Rejva – Skitabra att ha när man ska attackpussas! 🙂

    Calle – Näää, sånt kan man ju inte låtsas om! Men corsos klarar allt tror jag, vi håller rätt bra tror jag. Iaf min pappa, han gick in i en sån dära stålbalk en gång å mattarna ba’ ”Ooooh, men Leeeeo hur giiiiick det?!” Farsan ba’ ”Va?” Hallå, han kände typ ingenting… 🙂

    Liza – Blommor är gott! 😀

    Doriz – Jag måste ha matte i snöre, annars försvinner hon. 😛
    Matte satte All å Vera på såret så nu mår det bra. 😀

    Enya med matte – Hehe! Matte säger att jag är en dröm för en fotograf… Tur att jag är hennes hund då! 😀

Kommentera

