Vettebra

Jag hajjar inte riktigt hur nån inte kan gilla att gå till vetten!? Det är ju helt underbart! Vet ni vad jag hittade? En ministuds! Fast den satt i en bur så det gick inte att jaga den… 😦 Dåligt värre… Så kom det en trebenting och sa att vi fick gå in o sätta oss i ett annat rum. Eh? Hallå?! Jag tog ju inte ministudsen ju! Jag var ju snäll! Värsta lilla rummet, men jädras vad gott det luktade! Och dörren lät jättekul! (Ja en av djurvårdarna stod utanför och pratade ”larvigt” o glatt med en liten parvel som också skulle vaccineras. Lix var väldigt fascinerad av dörren som lät så kul. //matte) Meeeen kaaan du va’ tyst!? Hur som helst…. det smittade av sig. Dörrljudet alltså… För sen började jag att prata med den, men då svarade den inte! Vaddå ohyfsat? Sen kom vetten! 😀 Yeay! Han e’ skitabra. Han kollade hur mitt öga såg ut, och det hade läkt fint. Sen kollade han mina ben och kinder och nacke och typ hela mig! Och alltså, de är allt bra glömska de där. För matte sa ju att vi skulle till vetten för att jag skulle få stick i nacken… De glömde nog det för jag kände inte ett dugg. Men jag fick godis! Å sen fick jag ännu mer godis när vetten hörde att det finns de som är rädda för mig (typ den där gubbens tvåbentingar igår, haha!) Jag säger ju det, till vetten går man för att få godis och gos, inget farligt alls. 🙂

2633.jpg
(I brist på nya bilder, matte jobbar ju hela tiden, så kommer en ”gammal goding”. Matte säger att vi ska gå till affärn idag så håll tassarna för att det är till min affär vi ska, så hon inte köper gott till sig själv menar jag…)

Åsså skulle matte betala med sitt plastkort sen. Det gick inget bra. Så då försökte hon en gång till, men det kom inga pengar ändå… Då blev matte röd i ansiktet och såg rätt förvånad ut. (Ja, dagen innan hade jag sjutusen på kontot och helt plötsligt inga pengar alls. Hmmm… skimming heter det va? Kollade kontot när jag kommit hem. Ingen skimming, bara hyran och lånen och den, numera, fördubblade fackavgiften som dragits. Dags för senildemensutredning? //matte) Hon fick ett papper istället som hon skulle betala med när hon kom hem.

Ska jag säga en grej? I Schabrakhuset vid vetten, där finns asacoola berg typ, eller ”platåer” som matte säger (men jag tror hon säger så bara för att det låter fint). Lite halt var det, men det funkade det med. Å när jag stod däruppe och kollade ut över hela Schabrakhuset så tänkte jag att det kunde vara kul att kampa lite med mattes jacka. Det tyckte inte hon. Då attackpussade jag henne istället så hennes extraögon blev alldeles dräggliga. Haha! 😀 Sen kampade jag lite till med hennes jacka och så snackade jag med den typ, bara för att den skulle veta sin plats liksom. Då såg mänskorna runtomkring lite skraja ut… Skumt? Har de aldrig hört en corso snacka förut eller? Åsså sa matte att jag skulle sluta igen så då attackpussade jag henne igen! Hehe! Men sen var det visst nog sa matte… Då fick jag hoppa ner och sitta snällt. Rätt trist, men det är mycket att kolla på.

På kvällen var jag skitatrött men jag hörde nog allt vad Jätten sa till matte. Han sa att jag är som mamma i huvudet. VA?! I huvudet? Vaddå sa han?! Smart som mamma och snygg som pappa? Åsså sa matte att mina öron är en corsovariant på Dumbo… Förlåt, vem? Men Jätten sa att det var inte mina öron som var stora… det var skallen som var liten… Hmpf! 😛

Andra bloggar om: , , , , , , ,

6 responses

  1. Jag tycker också att de tär kul att gå till vetten. Man får kakor hos min åsså pratar dom så roligt. Matte säger att vi ska dit i juni och kolla om dom andra sprutorna har tagit, vilka sprutor??? (rabies/matte)

  2. Strega – Va?! Får du kakor!!? Det vill jag också ha! Ska säga till om det nästa gång. 🙂
    Oj, akta’re! Så’nte sprutorna tar nåt viktigt från dig, typ charmen eller sötheten eller smartet… 😉

  3. Dina öron är perfekta!
    Jag ska också till vetten snart. Hon är jättesnäll och ger en massa godis hela tiden! Fast den där sprutan har de nog glömt på mig också, för jag har inte sett den!

  4. Doriz – Visst är de! 😀 Hmm… tänk, undra om det är nån sån där ”glömsk-gen” som bara människor har? Fast den smittar lite ibland? 😛

  5. Åh, vår vette var också helt okej, men han sa att jag hade felaktigt underbett… Hallååååå.. han hade inte träffat en corso innan. Det var helt klart på tiden.. Vi ska ju ha underbett så att man kan få i sig mer godsaker på kortare tid jue!

Kommentera

