Upphakad

Vet ni vem jag träffade igår?? Mattemamman! På värsta fel stället men ooookej. Vart helt tokglad ju! Matte vart inte lika glad… Vaddå? Kan väl inte jag rå för att det är smutsigt på marken!? Eller vaddå… var det för att jag försökte komma åt å pussa’na som MM blev skitig? Hmm, kan ju ha varit så också…

Sen tyckte matte att jag var lite larvig, när vi satt på Monstret. Men kom igen! Han lät ju skitskoj den där mänskovalpen. Liksom shheeee-shaaaaa shheeeee-shaaaaa… Jag tänkte liksom att han kanske ville leka, men matte sa att han sov ju. Hmmm… matte låter inte så när hon sover, hon låter som jag, fast värre… 🙂

När vi gick av Monstret så träffade vi en trebenting som vi träffade en gång när jag var liten. Han jobbade på nåt ålderdomshem nu. Matte tyckte det var skitkonstigt, för han är typ människovette med värsta specialkompetensen. Vad det var vet jag inte, jag lyssnade inte så noga. Jag var upptagen med att lista ut vad ålderdomar är, och varför de måste bo på ett speciellt hem. Kan de liksom inte bo hemma hos sig själva de där ålderdomarna? Skumt…

På kvällen hakade matte upp sig. Rejält! Jag har aldrig hört nån endaste säga ”Sju jävla sekunder” så många gånger i rad förut. Lät hackigt värre. Sen svor hon lite åt nån som hette Månsson, undra om han är släkt med Månsa tro? 😉 Precis när jag somnat om… ja, då skulle vi ut på nattpink. Asså, vi måste lära oss att synka det där lite bättre tror jag. Kan inte matte gå efter MIN tid istället?

Och i helgen har matte lovat att vi ska ta fotbollen med oss till sandtaget. *funderar* Åh! Vi kanske hittar bollen då också? Den som vi tappade bort förra gången. Man vet aldrig, den kanske har varit en sväng å badat så den är vit igen?

Tja ba!

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

5 responses

  1. Min morrmorr har fått en ålderdom, hon är jättegammal. Ja jag tror att det är så iaf att man blir dömd till hög ålder, ålderdom. Matte säger att hon är medelålders. Undrans vilket medel det är? Lilla hussen har en barndom, det kan man ju hajja rätt lätt. Men vad har Du fått då; en åringdom?

  2. Shhhheeeee – shhhhaaaaa Ha. Va e det för larv. När Frun Zzzzzover låter hon som en kamphund på TV MED pålagda ljudeffekter… Herrn har, tack o lov, stort tålamod och dålig hörsel. Själv ligger jag på nedervåningen o undrar vem som leker med motorsågen…

    Zera med Zömnstörningar – typ Frun.

  3. haha. Trevlig blogg. Har ögnat igenom dina senaste inlägg och fnittrat lite för mig själv. 🙂

    Och tack för besök hos mig. Du är mer än välkommen igen.

  4. Strega – Kanske blir man dömd FÖR hög ålder?! Alltså, att man får sättas på ett sånt dära hem som straff för att man blivit skitagammal?
    Hmmm, jag har nog en åringdom ja… Det låter logiskt 🙂

    Zera – Eller hur?! Inne hos matte låter det gnissel också ibland… Då får både hon o jag ont i skallen… Dumt med gnissel på natten alltså. Hmmm, kan du inte liksom täppa till’na så hon slutar leka med motorsågen på natten? 😛

Kommentera

