Vitt vitt vitt

Just ja, så var vädret idag… Helt vitt… Eller ja, matte sa att det typ var nåt som en som heter Media kallar för ”snökaos”… 1111.jpg Där jag var var det inget kaos, men jag såg ingenting… Typ… För det var liksom vitt överallt! Ungefär så här såg det ut när jag å matte gick ut i skogen idag.

Jag blev helt virrig, men det var ju tur att jag hade linan fastsatt i matte annars hade jag nog tappat bort’na! Vi övade lite på ”Kom” och hon var skitdålig som vanligt. Jag var tvungen att visa henne typ vaaaarje gång! Snacka om trög liksom… 🙂

Sen höll matte på att bryta foten tydligen… Hon halkade på linan och ba’ viftade med armarna. Såg skitkul ut! Men sen skrek hon så mina öron höll på spricka typ…. Inte lika kul faktiskt…

Förresten! Ska jag tipsa alla killar om en grej!? Asså, om man är jättepinknödig och är lite trött så där… Leta reda på ett staket eller en vägg, så kan man pinka å luta sig samtidigt. Bra va?! 😀

Vi har varit å hälsat på mattemamman också! Å jag fick ett sånt dära påskägg, värst coola för det låg massa godis däri. 🙂

1739.jpg
Fast matte hann liksom inte med med Svarta Lådan så mycket, men kolla! Jag fick bra tag i den i alla fall! 😀
Sen fick jag smaka lite på deras mat… Eller ja, nästan….

1728.jpg

1737.jpg
Matte å hennes knasiga ”låd-idéer”!

När vi skulle hem tog vi med oss Lillebror också, men vi tappade han på vägen?! Hoppas vi hittar han igen bara, för jag gillar han…
Å vet ni!? När vi kom ner till centrum, då låg det ett Monster där. I diket å ba’ sov! 😯 Shit! Stackars Monstret, kan inte vara kul att ligga där alldeles själv i kylan… Men det kom ett till sen, och drog bort det. Å det var liksom tjutare där å allting! Värsta pådraget… Å bara för att Monstret fyllnat till å somnat i diket liksom. 😕
1759.jpg
Äntligen hemma…. Gonatt nu!

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

4 responses

  1. Men vad hände med vädret?? Här solade man nosen häromdagen och matte skällde på mig när jag trampade på blommorna och sen poff, värsta snön. Fast det är kul att ploga med nosen och hoppa hare i snön.

  2. Strega – Precis! Vad hände?! Fast… ska jag berätta en hemlis? Både matte o jag tycker det är skitabra med snö! Jag gillar att äta å ploga å matte… tja, hon är ju som hon är… 😉

  3. Calle här.. Jag tycker snön är asgrym! Min Mamma ramlade också igår och tappade mitt koppel.. Hon tjöt så högt att jag vart tvungen att springa tillbaka och se vad som hände. Läskigt! Sen skuttade hon fram på typ 1,5 ben!

    Snö är gott. Man kan äta, slicka, tugga, kasta, sparka, rulla sig, hoppa omkring i, eller bara titta på den, när den singlar omkring i luften…

  4. Calle – Visst är det konstigt?! Att de liksom tjuter sådär? Man blir ju helt kollrig i skallen ju! *skakar på huvudet* Blir inte klok på de där mänskorna ibland… 🙂

Kommentera

