Grusat

Matte garvade högt när hon såg vad några sökt på för att hitta hit. Kolla själva:

hör du mig?
hönsbytardag

Okej, 1) nej, jag hör inget genom det här bredbandet… helt knäpptyst! 2) Vaddå? Ska man byta höns med varann?! Varför då? Och hur hamnade du här då? Skumt värre…

Imorse kom väckarklocksskatan igen. Matte bara svor. Jag bara sov vidare. Gjorde matte också sen. 🙂

Sen gick vi förbi Gröna Havet idag igen. Men idag var jag beredd nästan. Vi träffade på en schäfer och när vi gick förbi så ba’ skreeeek han: ”Jag ska döööööda dig!” Så jag var ju liksom tvungen att svara (även fast matte hatar när jag gör det): ”Visst, men då döööödar jag dig sen!” Där fick han! Komma hit å komma. Attitydproblem liksom…

Jupp, jag trodde ju att jag visste vart vi skulle…. Till dit vi var igår, men nääää… Inte det inte. Idag hittade matte ett skiiiitaroligt ställe! Massa sand å inget vatten! Helt perfekt asså. 🙂 Åsså när jag satt fast i linan så hittade jag en liten hund, men matte sa att vi skulle leka istället och hon är ju faktiskt roligare än en liten fjärt. 😛

Det var superkul att kuta i sanden, men jäklars vad trött jag blev i benen. Inte för att det gjorde så mycket, för matte blev lika trött hon! Hon var ju tvungen att hjälpa mig att hitta bollarna… Vi tappade visst bort en, men det gör inget för vi har flera. Nästa gång ska vi ta stora bollen med oss sa matte. Den är större. Och gul. Då försvinner den inte liksom (nä, rätt dumt att ta två vita tennisbollar till ett sandtag… De blev liksom också sandfärgade… //matte)

Självklart var ju Svarta Lådan med så det blev en slajd idag igen.

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

One response

  1. Pingback: Upphakad « Lix - cane corson med rätt att charma

Kommentera

