Halvdag

Japp, idag var det en ”halvdag” på dagis. Jag tror det betyder att man får extra mycket gos och så kommer matte å hämtar mycket fortare! 🙂
Vi åkte minimonster imorse å vet ni? Det ser jättekonstigt ut! Jag kunde ju liksom inte koncentrera mig! Kolla!

1233.jpg

Det var ju liksom helt mörkt därinne ju! Fast jag såg ganska bra ut ändå, men liiiite skumt var det. Matte sa att hon målat rutorna, men jag tyckte det såg ut som de dära extraögonen hon hade på sig när jag var liten. *matte pratar* Solglasögon! Aha! Alltså, mitt minimonster har solglasögon! Undra om det också får sån dära huvudvärk som matte får ibland? För det var då hon hade de på sig ju… 😕 Stackars minimonstret i så fall…

Åsså gjorde Bosse en blixtvisit också. *suckar djupt* Jag å Riddick var ute med Kala Trebentsfröken å helt plötsligt ba’ TJOFF! Så var han där å bråkade…. skitskallen… Matte säger att han är en jädras idiot och jag är böjd att hålla med faktiskt…

När matte kom å hämtade mig så trodde jag att vi skulle åka hem. Men näääää… vi åkte till hennes jobb! Suuuuck liksom, det var ju nästan inga där! Fast det gjorde inte så mycket, för jag fick en tuggis av Jultomten. Han är snäll tycker jag! Åsså sa han att jag blivit en best, men jag var ju snäll å gullig så då gör det visst inte så mycket vad jag förstod. 🙂

Sen sov jag en stund å då var det dags att gå hem igen… 😕

3453_2.jpg

Andra bloggar om: , , , , ,

5 responses

  1. Fina trynsloken!! Min lilla husse sade precis det häromdagen att hans solglasögon hade samma film som mattes bil fast mindre. Hoppas att Du får många fina ägg av påskharen(man får inte jaga just den haren)!!
    Påskpuss

  2. Kan ni inte hota den där Bosse, å säga att om han inte sköter sig eller mycket bättre, försvinner för gott, så blir han KASTRERAD!! Jupp, knippsa bollarna av honom bara, snipp snipp… Det hände min dobbis kompis Zingo. Där var Bosse och stöka hela tiden, och vips så var bollarna borta, å Bosse med!!!!!

  3. Strega – Åh! Får man ägg?! Då fiser man fiiiiint! Det har pappa sagt. 😉 Dumt att man inte får jaga haren…. så jag jagade en katt igår. Bara för att kompensera liksom. 😀

    Enya – Haha! Jaaa, fast då försvinner ju mina kulor också. 😯 Men hota han kan man göra, han är ju inte så smart den dära… tror jag iaf… 🙂

Kommentera

