Vrålbra

Asså, igår var en sån dära braaaaa dag! Fast det var tråkigt efter maten, för då gick Loke hem! Eh? Hallå? Sååå kan han väl inte göra heller?? Bara gå så där! Då blev ju jag alldeles själv! Skitatrist… Det tyckte Kala Trebentsfröken också, så han kom in och sparkade boll med mig, sen gosade vi lite. *funderar* Jag säger ju att jag har världens bästa dagis ju! 😀

Sen kom ju den dära nästan-dödingen å hennes fjomp igår igen när vi väntade på Monstret. Och alltså, ärligt talat, vad har den där killen för problem liksom? Han bara vrålar så fort han ser mig! 😯 Fattar noll liksom. Så jag gastar tillbaka. Fast inte så mycket, för matte bara sätter mig då och då går det liksom inte att skälla längre. 😕 Hur skumt som helst! Om man sitter ner, då går inte skället fram liksom… Märkligt.

Efter att de hade gått så kom det ett Monster som inte var vårat och då kom det fram en tvåbenting (jäsikens vad gott hon luktade!) Hon såg direkt vad jag var för nåt! En skiiiitfin Cane Corso! 😀 Fast det var nog för att hon hade en hemma. En tjej! (Jepp, en treårig tik från Hägnatorpet. Men senila jag glömde ju fråga vad underverket hette… 😕 //matte)
Himla trist att hon inte hade tjejen med sig, för det luktade gott gott gott! Och om matten luktar gott, då kan ni ju tänka er hur mumsigt hennes hund luktar!

När vi kom hem så åt vi mat och sen kollade matte på han som viskar med hundar. Normalt brukar jag sova då, men igår sov jag bara halvt liksom. Var ju tvungen att gosa med matte också! 🙂

På nattpinken var matte jätteduktig. Hon gav mig godis när jag gick brevid och tittade på henne (samtidigt! Gå o titta upp, det ni! 😉 )

Och så lekte jag hak-tapp-på-matte när vi kom in. Hon sa ”Ligg” å då gjorde jag det! Haha! Å sen en gång till! Å en gång till! Fatta vad glad hon blev! 😀 Jag med, för jag fick godis! (Ja, jag vet inte varför men just ”Ligg” har varit i det närmaste omöjligt att lära in. Tills igår. Då plötsligt förstod han precis vad jag ville att han skulle göra. 😀 //matte)

Dags för lite softning. Lejter gejter! Puss!

Andra bloggar om: , , , , ,

6 responses

  1. Det där med att ligga tjatar min mattemamma också om! Varför ska jag ligga???? Det värsta är anär hon tjatar om det ute, speciellt om det har regnat. Skulle hon vilja ligga på en blöt gräsmatta, nä just det! Så VARFÖR skulle jag vilja ligga????
    Numera ligger jag bara näör jag vill. Eller när mamma har köttbullar.

  2. Doriz – Eller hur! Jag fick iaf ligga inomhus, men asså, utomhus? I blött gräs?! De är ju inte kloka! Då blir man ju våt på både magen å pickadollen, nähätackdu! 🙂

  3. Matte säger ochkså ligg till mig och jag ligger(ibland)men sen säger hon åt mig att ligga kvar fast Kharma kommer och det är inte lätt, men hon blir så glad när jag gör det och då blir jag också glad.

  4. Strega – Oj! Ligga kvar! Nä, det är överkurs för mig, då räcker det inte ens med levergodisar! (Fast första gången hade jag inte ens godis i handen… trodde ju inte han skulle lägga sig! //matte – skäms lite)
    Visst är det kul att göra de så där mjuka o glada i kroppen? 😀

Kommentera

