Jagare

Ska jag berätta en jättekonstig grej? När vi kom hem efter våran långis så var båda mattes tröjor helt jätteblöta! Eh? Det var ju liksom sol ute? Hajjade liksom ingenting… Fast hon kanske blev blöt när vi var nere vid vattnet. *tänker* Näää, det går ju inte heller, hon var ju liksom inte i närheten… Hmmm… Mänskor är bra märkliga, säger jag ju. 😕 (Att jag aldrig lär mig, aaaalltid för mycket kläder! //matte – vaaarm)

När vi var på väg hem så gick vi vid vattnet och liksom bara lunkade… Å rätt som det var så kom en sån där jääääättestor tjutare!! 😯 Skitastor var den! Men gissa? Jaaaag jagade bort den! Moahahahaha! Fasen vad bra jag är. 🙂 (Jepp, han ”jagade bort” brandbilarna som körde på vägen ovanför gångvägen, såg lite kul ut faktiskt //matte)

Sen när matte skulle upp i skogen å leta efter min mat, eller om det är hon som gömmer den det vet jag inte men det borde va’ så va? Då var hela skogen full av mänskor igen! Hallå!? Kan man få jobba ifred eller? 😛 Äh, det gick rätt bra ändå, jag hittade allt!

Dagens slaaaaaaaaaaajd!

Andra bloggar om: , , , , , ,

11 responses

  1. Mäh! Paaaappa!! Matte väckte mig nu! Hon bara skrattade rakt ut när hon läste din kommentar! 😀
    Jupp! Inte nog med att fröken pavver-vålkar med mig, matte ska ha mig att klättra i berg också. 😯 Fast det är skitakul! Och tji på henne liksom, för hon måste klättra med ju! Kanske därför hon läcker? 😕 😀

  2. *asgarv* Vilka underbara bilder… De här jyckarna har en förmåga att se heeeelt galna ut när de leker. Jag brukar också läcka när vi är ute.. Det börjar alltid i sakta mak, men sen… då får man pinna på för att hinna med de små italienska benen..

  3. Eller hur? Jag kan nästan förstå att folk får stora skälvan när han kommer framrusandes ibland… *garvar*
    Jag tar på mig för mycket kläder… Jämt! Glömmer liksom bort att jag rör mig ungefär lika mycket som han när vi är ute… 🙂

  4. haha min matte blir också blöt i pannan när vi klafsar runt i leran. Jag har aldrig sett en tjutare, låter läskig. Såå fina bilder min matte är så avundsjuk för att hon inte kan ta så fina bilder.

  5. Strega – Asså?! Visst är de konstiga? Jag blir typ bara blöt när jag blir tvingad… Matte tycker jag borde vänja mig snart, men Svarta Lådan är helt okej så länge den inte blixtrar mig i ögona… då blundar jag! Haha! Matte säger att övning ger färdighet… Undra när jag är färdig? Så hon kan sluta öva på att blöta ner mig i halkburken? Borde vara klart snart va? 😉

  6. Tjena!

    Matte hittade sådana där braiga ord som hon vill dela med sig av:

    ”Dogs are not our whole life, but they make our lives whole.
    -Roger Caras”

    Dom är jättebra sa hon, så då får ni dom också. 😀

    /Pappa Leo

  7. Ååååå wow en jättetjutare!! Som du jaga bort ba!!! Impad. Men du, om din matte ändå är ute i skogen å letar mat, be´na leta upp en smörgåstårta då, när hon e i farten lixom. Dom e gör goda.

    Zera

  8. Pappsen – Värsta bra letar-matten du har! Himla braiga ord! 😀 Tacka matte å pussa på’na då blir de glada har jag märkt. 🙂

    Zera – Yes! Den vart skitaskraj å ba’ *swoooooooooooooosch* Borta liksom, jättefort! Hehe!
    Ah! Smart du är! Ska absolut se till att hon letar upp en sån. 😀

Kommentera

