Blixtrande

Ni vet imorse, när det inte kom nåt Monster… Eller ens ett enda typ. Gissa vad matte hittade på då? Joooo, då drog hon upp sin blixtgreja. *suck* Jag tyckte typ att det räckte med det hon blixtrade innan vi gick hemifrån, men ICKE! Här ska det blixtras! Jag tror hon är rätt beroende av den där… Undra om det är farligt?

0002.jpg
Ska vi leka lite?!

0003.jpg
Hallåååå?! Antingen leka eller gå? Välj då!

0004.jpg
Inte vårat Monster… 😦 Och kolla min nos! Alldeles blöt!

00051.jpg
Okej matte… Iiiinte kul! Gör så att Monstret kommer nu då!

Fast när vi åkte hem sen. DÅ kom det massa Monster! Heeela tiden typ! Värsta bra ju. Och så fanns det suuupergott godis där. Matte ba’ gnällde och petade ut det. Hon sa nåt om att chokladmuffins med papper på inte var bra för mig. Eh? Hallå? Det var gott, krispigt och jättesmaskens, hur kan det vara fel? 😕

När vi kom hem sen så blev jag jättetrött… så jag somnade rätt snabbt efter maten… Sen vaknade jag till lite ibland när matte skrek. Det är visst nåt play-off i Allsvenskan i hockey sa hon… Men asså, hennes killar har ju slutat spela?! Jag fatta’ typ ingenting… Jag håller med henne… Värsta hockeynörden! Hon har sagt att tränaren för hennes boys vill kolla på mig, liksom lajv, och då får jag se vad det dära hockey är för nåt egentligen. Går ju’nte å se på fladderburken direkt… (Det var matchen mellan Västerås och Borås, som VIK för övrigt vann med 4-1. Anledningen till att jag tittar är 1) ja, jag är obotlig hockeynörd och 2) en kompis brorsa spelar i VIK så… //matte)

Undra om jag ska gå ut å pinka nu eller om jag ska vänta en stund….? Zzzzzzzzz………… *blink* …för det är så skönt med inbyggd kudde… Alla skulle ha det tycker jag! 😀 Zzzzzzzzzzzz…..

0014.jpg

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

2 responses

  1. Strega – U-munnen funkar bra som ”tyck synd om mig”-knep också. 😉 Jepp, jag blir blöt överallt när jag är ute… Och inne! 😯 För blir jag blöt ute då måste jag blötas ner inne också… skumt värre…

Kommentera

