Tokspel

…sa matte att jag fick idag när hon kom å hämtade mig. Men jaha? Är det så det heter? Då var det väl så då… Förlåt då, att jag blir sådär skitglad att jag inte vet var jag ska ta vägen! *surar lite*

Bosse är nog avflyttad till nån förort till Långtbortisan så som matte ville, för han var i alla fall inte ens i närheten av dagis idag. 😀

När jag å matte stod å väntade på Monstret när vi skulle hem så kom den dära nästan-dödingen med sin bjäfs igen. Åsså stannade de precis framför oss. Och jag svär! Jag kaaaaan bara inte sitta still och ta skit bara! Matte säger ju att man inte ska göra det. Ta skit alltså, så jag gastade åt den där fjompen att han skulle passa sig vääääldigt noga om han inte ville få en corsokram som hette duga. Men hallå? Tanten å bjäfsen stod kvar! 😯 Men tror ni jag fick krama nån då? Nä. Matte tog mig i nacken och nästan bar iväg med mig (ja, han börjar bli tung nu, men frambenen var i luften… //matte). Å precis när matte burit färdigt, då gick nästan-dödingen… Till å med så jag tyckte det var konstigt.

Fast matte har träffat massor med konstiga mänskor idag. Jag säger ju det, det där släktet är fasen inte riktigt riktigt nånstans ibland…

Men sen då, när vi kom på Monstret, då såg jag de dära svarta hundarna med sin gapiga matte så jag och matte satte oss lååångt ifrån de. Och rätt som det var så kom det nån och satte sig brevid matte… Mattemamman!! Yeay!! Tooookspel igen! Ajjj liksom lööööv höööör! Fast sen blev jag trött, så jag roade de lite med att vara söt när jag sover. Å gled omkring lite på golvet när Monstret svängde…

Egentligen skulle det varit en bild här, men det blev lite knas för det regnade och hände lite väl mycket idag sa matte, så det blev inget… Imorrn kanske…

Puss å gonatt på er!

Andra bloggar om: , , ,

3 responses

  1. Åååh, jag som såg fram emot dagens Lixbild! Du är alltid så duktig på att lägga in bilder så jag ska inte klaga, men jag ser fram emot nästa bild! 😉

    Och vilken tur att Bosse verkar ha flytt sin kos! 🙂

  2. Mysla – Oups! Ska genast se till att matte fixar sin lilla blixtgreja! 😛
    Jepp! Han är förhoppningsvis borta läääänge! 🙂

    Labradåren – Såklart! Ska lägga in länken när jag kommer hem, eller så får matte göra det…. Jag brukar nämligen somna tvärt när jag kommer hem från dagis…

Kommentera

