Funderingar

Hmm… ska jag ge ett tips? Om ni hittar en tub som är blå å vit… Ät den INTE! Det blir typ kladdigt i munnen och så smakar det lite skumt, läääänge. (Jepp, jag kom hem från affären och tokstollen hade ätit upp halva tuben med Helosan-salva… //matte)

Ni vet ju att matte målade mitt minimonster igår, gissa vad det var för väder idag? Reeeeeeeeeeegn! Å grått grått grått! Värsta tråk liksom! Matte sa att det var som om man trampat på en spindel, då regnar det visst dagen efter. Skumt. Har spindlar o solskyddsfärg nån sorts regngen eller nåt? I så fall tycker jag man ska låta bli med sånt som gör att det börjar regna. Det är nämligen farligt… typ…
Fast det gick ganska bra att både leta mat och jaga bollar. Lite halt bara men det funkade… 🙂

Tur att matte inte hade nån mat hemma för när hon gick å hämtade mat i affären så tog hon med sig spaghetti till mig! Bra va?! Hon säger att jag är tunn… Tycker inte jag. Jag är skitastor å stark! 😉 (Mmm, det kanske inte syns på bilderna men han känns smal så jag försöker ”fetta på” honom lite //matte)
Åsså fick jag korv för matte vill att jag ska lägga mig ner när hon säger det. Men jag hajjar inte riktigt, vaddå ”ligg”? Måste man göra det på kommando? Vaaaaarför då? Verkar helmärkligt tycker jag… Jaja, jag får säkert nån anledning till att ligga ner när hon säger det nån gång. Fast det där med korv var ju inte dumt i och för sig…

Andra bloggar om: , , , , , , ,

7 responses

  1. Det regnar här med. Går ju inte vara ute då ju! Och min matte bara sover!
    Det där med korv är bra. Skit samma vad de vill man ska göra, bara man får korv såär jag med på det! Fast min mamma säger att jag inte behöver så mycket korv längre. Det betyder nog att jag kan allt!
    (Matte: nej, men hon börjar bli lite rund av allt gott…. Innan åt hon dåligt och var mager, nu äter hon mer än gärna vilket börjar synas)

  2. Katta & Doriz – Precis, jag tror jag väntar tills det slutar regna… SEN kan jag gå ut. 🙂
    Hmmm…. ska fundera på saken, den dära korven var himla god! (Kyckling-korv 🙂 //matte)

  3. Aha det är Din mattes fel att det regnar!! Jag åt upp en spindel häromdan räknas det? Jag ska få färskfoder säger matte för att få upp aptiten, öh vad det andra fodret gammalt? Livet är skumt ibland.

  4. Strega – Jepp! Eller ditt?! 😛 Det får jag på dagis, färskt foder alltså. Tur i alla fall att det inte är så färskt att det rör på sig… Då hade det blivit lite klurigt att äta tror jag… 😉

  5. Calle här.. Det är inte skoj när regnet häver ner, men vid uppehåll fungerar lekturerna i skogen ungefär lika bra. Kanske t.o.m bättre, Mamma blir mer lerig och jag kan skutta omkring ännu mera utan att hon vill komma för nära….

  6. Okej, dagen efter kan jag köpa men nu räcker det!! Slutar det inte regna snart så får du ge din matte kludderuddförbud för tid o evighet. Här hemma har jag lärt mej blixtsittning. Vågar tusan stå upp när det kommer nån o dom vrålar SIIIITT!! Sätter jag mej inte då utan fortsätter att virra på svensen så dyker det upp Tvåbeningar överallt ifråd. Dom kastar sej över mej och svansen. Nu jäklar sitter jag innan dom hinner blinka ens. Törs f****n annat.

    Zera världsrekordshållare på snabbsittning

  7. Calle – Håller med du, när det är geggigt vill inte matte gärna att jag kramas… Fast det är värre när hon har på sina glidarbyxor… Då kan hon bli lika lerig som jag, utan att det gör henne nåt… (Regnbrallor alltså, mycket bra investering 🙂 //matte)

    Zera – Nä, här är det fortfarande regn å grått, hon får fasen ta bort de dära grejerna hon satte i minimonstret!
    Oj! Express-sittning! Coolt! 🙂

Kommentera

