Pratkvarn

Jepp! Idag har vi varit på äventyr jag å matte, fast jag tycker lite att hon kunde snackat med de dära som bestämmer över regnet, för hallå? Shit liksom…. regn! Blääää!! Visserligen gick vi inte så länge i det men ändå. Åsså träffade jag en skitaskum tvåbenting. Hon bara stod där. Sa ingenting. Bara stod liksom. Så jag var tvungen att skälla lite på henne. Matte bara garvade… Jag hajjade ingenting… (Jepp, han skällde ut statyn ordentligt. 🙂 //matte)

Sen gick vi runt lite och så hittade matte en dörr som stod öppen. Då gick hon in där! 😯 Eh? Får man göra så? (Jajjemän, om man har bokat tid så… 😉 //matte)
Oooooh jäklars vad det luktade gott därinne! Massa hundparfym överallt och mjuka soffor och godis och leksaker och en tvåbenting! 😀 Vet ni vad hon gjorde? Snackade med mig! Som en hund! Hallå!? Visste ni om det? Att det finns tvåbentingar som kan prata hund? Huuuuur coolt som helst! Hon frågade massa saker och vet ni? Hon tycker jag är kul, haha! Tycker jag med! 😛

Nuuu måste matte lägga sig i. *ler* Jag hade alltså bokat tid hos Kerstin Zeuge på Prickiga hunden för en konsultation. Jag är ruskigt nyfiken av mig och ville veta hur unge herrn ser på livet omkring sig… 🙂 Gjorde en liknande grej, på distans, med förra hunden och fick väääldigt märkliga ”svar” från den ”hundprataren” så jag var liiite skeptisk faktiskt. Men jisses! Vilken tjej! Blev oerhört imponerad. En grej som jag inte skrivit om i bloggen och inte heller sagt till någon som Kerstin kunnat träffa, är att han tidigare haft problem med tänderna. Jag trodde han hade hål/ont i de eftersom han var lite kinkig med maten. Svaret jag fick från Lix/henne, var att bettet inte var riktigt rätt och att han hade ont, men att det nu rättat till sig. Självklart fick jag reda på massor av andra saker också, men jag väntar tills jag får utskriften av samtalet från Kerstin eftersom mitt minne ju är lite si och så. 😉 Blev hur som helst oerhört imponerad av henne. Under tiden hon pratade med honom satt jag tyst, men det var lite svårt, han for nämligen omkring och ”testade” huruvida saker och ting gick att äta i det där rummet…

Määääh!! Tyst nu då! Nu är det min tur! Men i alla fall, hon var skitakul den där tvåbentingen, åsså fick jag godis av henne. Schysst va? 🙂 Och såna dära soffor som hon hade, såna vill jag ha hemma. De var jättemjuka o goa.

När vi var klara där och skulle åka hem, så blev jag utskälld av två fjärthundar, så då tänkte jag visa hur stor å stark jag är. Gissa vad matte tyckte om det? Inte alls….

På Monstret blev jag jättetrött. Fast det var efter jag hade ätit. Guuuud vad bra med slarviga mänskor som glömmer mat på golvet! 😀 Såna mänskor gillar jag! (Det gör inte jag //matte)

0005.jpg

Sen satt jag mest å kollade ut genom fönstret. Å var glad åt att jag slapp vara därute….

0020.jpg

0009.jpg

Sen glömde matte vart vi bor så hon gick av för tidigt (med flit //matte) så jag fick gå ända hem i regnet…. Tråååk! Gissa om jag var trött sen när vi kom hem. Det var typ bara å äta å dricka å sen sova… 🙂

Nu ska jag äta igen. Matte pratar ju inte direkt hund men hon hajjar ändå när jag vill ha mat, det är skiiiitabra! Bajj bajj alla!

Andra bloggar om: , , , , , , ,

6 responses

  1. Åh en sån tvåbening vill jag också träffa! Jag tror Mamma fattar mig rätt bra, men tänk att kunna säga till henne så att man vet att hon förstår, värsta grejen!

    Vad roligt att du fick snacka av dig!

  2. Calle – Vet du? Hon kan göra det på posten också! 😯 Men visst är det skitabra att matten liksom kan få reda på grejer!? 😀
    Jepp, jag hade skitakul! Åsså fick jag ju godis också! 😀
    (Alltså, hon kan göra det på distans menar han… Posten finns väl inte längre? 😉 Och godis fick han för att han skulle låta bli att skriva in egna svar på datorn, lap-top i knäet o nyfiken corso – ingen bra kombo… 😛 //matte)

  3. Nu har mamma skickat såntdära elektroniskt brev till henne..

    Jag brukar också hjälpa Mamma med datorn.. ska hinta henne om att det fungerar med muta….

Kommentera

