Plej-dejt!

Vet ni? Matte låter jättekonstigt! 😕 Så här: *host host skräääälll flåsa* ”Ajj ajj!”
Åsså går hon lika långsamt som en nästan döding… På riktigt! Skoja inte, det är asajobbigt för mitt huvud att gå så långsamt ju! Men okej, för hennes skull. Hon har ju jobbigt i huvudet, så då kan jag också ha det, lite sympatiskallebank liksom… 🙂
(Jaa, jag verkar ha åkt på en bihåleinflammation och det gör förj…. ont i pannan plus att blir helt slut av att bara gå låååångsamt. Flåsar som en annan blåsbälg… *pust* //matte)

Fast egentligen ska jag ju berätta om igår. Både matte och jag var helt exalterade. För vi skulle få träffa Strega ju! Värsta söta tjejen liksom! Ni kan ju gissa vad som hände… *nickar* Jeeeepp… Skit-Bosse!
Eller ja, jag fick träffa Strega en liten stund, sen hoppade han på mig. Och Strega! Asså hallå!?! Hur dum är han egentligen?! Det är ju en tjej liksom!! Pucko! Han bet’na i örat så hon fick en bula… Jäkla skit-skalle…

Mattarna blev skitasura å ba’ kasta in han i minimonstret…. Gissa vem som drog? Juuupp! Bosse! Så där fick jag sitta å skämmas som en annan hund… Fast jag fick middag i alla fall… 🙂 Åsså kom Stregas husse å snackade med mig, å presenterade mig för deras granntjej Karma. Eller ja, jag satt ju där jag satt å hon gick förbi å då sa han vem det var… 🙂

Fast innan Bosse dök upp så försökte mattarna träna oss lite. Eller ja, träna mig… På det dära ”stå”. Och matte fick se hur man skulle göra. Det gick visst inget vidare… matte muttrade nåt om nån ”ostbåge”. Jag är väl ingen ostbåge heller?

När vi kom hem var Bosse helt försvunnen. Vi vart skitaglada och trodde vi tappat honom nånstans på vägen hem från Strega. (Mycket möjligt för jag har inte sett till det där åbäket sen i lördags… skönt! //matte) Nu gäller det typ bara att hålla han borta. Läääänge! 🙂
Åsså gjorde matte välling till mig på kvällen för Bosse hade nog stoppat i sig nåt olämpligt för jag typ nästan kissade liksom, från fel ställe! 😯 Men så fick jag välling dårå. Huuur gott som helst! Men vad trött jag blev! 🙂

Bilderna då. Det blev inte så många men det duger för nu… 🙂

9945.jpg
Kollar läget lite…

9947.jpg
Fick rusa lite med sötisen innan Bosse hoppade på oss! 🙂

9948.jpg
Eh?! Vart tog hon vägen? 😕

9951.jpg
”Tittut!”

9955.jpg
Ååååå här kommer Bosse! 😦

9958.jpg
Bosse är rätt snygg faktiskt… 😉

9966.jpg
Strega lekte med matte istället… Jag förstår henne, Bosse verkar vara en riktigt tråkig typ… Översittarfasons-Bosse liksom…

Andra bloggar om: , , , , , ,

7 responses

  1. Strega – Tack detsamma! Synd att vi inte kunde leka längre, innan Skit-Bosse kom å förstörde menar jag. Nästa gång sa matte att du skulle ge han en omgång, tycker jag med! Så får jag leka med dig istället! 😀
    Pussar från Lix (Bosse vet jag fortfarande inte vart han är?)

  2. Åh så skojsigt! Plejdejter är jätekul ju. Men du får allt ta och säga till Bosse att lämna dig ifred. Ni kanske kan göra upp nåt schema?

    Lustigt, för Mamma sa något om ostkrok häromdagen hon med, vadårå, det är läskigt när hon helt galet petar på svansen!

    (Haha, han är hopplös.. så fort han står bra hänger svansen på sniskan, och om jag tar tag i tippen på den så sätter han sig ned… //Matte)

  3. Calle – Ja det var kul så länge jag fick vara med i alla fall… :)Bosse kan få bli utvisad till nån förort till yttre Sibirien säger matte.
    Jag hajjar inte riktigt det där med att ”stå” och se snygg ut, det gör jag ju jämt! Ser snygg ut alltså… 😉

Kommentera

