Hjälpsamt

Mäh! Matte å hennes jädras hockey! Jag får ju liksom inte blogga då! Det finns nämligen ett ”Lixfilter” runt datorn så jag inte kommer åt den, lättare på dagis ju! 😛

Vet ni vad en grej? Idag ska Loke komma tillbaka! Yeay! Hur bra som helst! Då kan jag visa honom mitt nya trick. Jag har övat lite på Charlie så nu kan jag det där skiiiitabra! Så här, om man har munkorg på sig då kan man krångla sig ur den jättelätt (eller alltså, jaaag kan krångla mig ur jättlätt). MEN! Man måste ju hjälpa varandra, matte säger att man ska göra det så då är det sant. Och då tar man helt enkelt tag bakom öronen på Charlie och drar av hans! Hehe! Inte så poppis hos Trebentsfröken kanske men men…. Eller så är det för att jag tuggar lite på den när jag är klar, som han inte ser så munter ut…? Hmmm…

Matte glömde bort att ta en bild på mig igår, för hon brukar liksom väcka mig när hon kommer hem från hockeyn och då blir hon så glad. Jag med! Eller ja, det är ju inte så kul att bli väckt när man ligger och snusar så gott, men okej då, när det är matte som kommer så är det okej. 🙂
(Mmm, när jag kom från bilen hörde jag hur det skällde inifrån huset och tänkte att ”Jäklars! Hoppas han inte hållit på sådär hela tiden” Men det var ju inte han! Han låg som sagt och sov, så när jag öppnade dörren kom han, smått yrvaken, mot mig och hälsade. 🙂 //matte)

Vet ni vad matte har sagt? Att jag ska ställas ut… INNAN vi kommer ner till Småland! Hallå!? Var det inte hon som sa att hon lovat gammelhusse EN utställning?! Nu blir det ju typ åttitolv stycken! Låter rätt trist det där med utställningar. Bara stå, springa, bli klämd på och inte får man busa med domarn heller. Skitadåligt! Fast matte säger att det kommer finnas massa snygga tjejer där som jag får titta på, så man får väl vara glad för det lilla man får då…

Nu ska jag nog vila en stund sen busa igen… 🙂

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

5 responses

  1. Var ska du ställas ut brorsan? Vet du.. Jag ska också ställas ut, i Malmö tillomed.. Fattar inte vad som är bra med att bara stå stilla.. O att folk rotar i munnen.. Nej nej! Jag protesterar! 😉

  2. haha på killar rotar dom inte bara i munnen….
    Varför måste du ha en korg runt munnen?
    Du behöver inte en massa snygga tjejer du kan ju titta på mej…jag ska ju också dit.
    Puss från mig

  3. Atlas – Jag ska ställas ut i … eh… typ nånstans i Sollentuna tror jag… Jag har lappen hemma och matte har smittat mig med sin glömska ju… 😛

    Strega – Iiiih…! Matte sa det! Och de håller ju på och klämmer på mig lite varstans (som ”öööövning”) på dagis… hua!
    Jag tror det är för att vi pratar för mycket så fröknarna ska få lite lugn o ro på dagis… 😕
    Hehe! Jaa, då behöver jag bara titta åt ett håll ju! Skitabra! 😀
    Pusspåre sötnöt!

    //Lix

  4. Samarbete is the shit. Eller ja, det är rätt mycket som ”is the shit”!

    Mamma har snackat en massa om att jag också ska ställas ut. Tror det dröjer ett litet tag så att jag vuxit lite till.. Är ganska skran ännu..

    Nospuss!

  5. Calle – Eller hur?! Man måste typ hjälpa varandra. 🙂
    Hehe, tja, vi får väl se hur det går. Matte och jag tycker ju att jag är snyggast i världen ändå, men det kan ju va’ bra att få det på papper typ…. 😛

Kommentera

