Demoniskt

Jepp… han har varit på mig flera gånger idag! Det är ju faktiskt nästan så det är synd om mig… Å veeeet ni vad han gjorde då? Bosse-stöveln!? Han bestämde att inte Loke fick vara hos oss i våran box längre! 😯 Eh?! Det bestämmer väl inte han? Skit-typ! Åsså asså har jag ju sett på han som viskar till hundar, han på fladderburken ni vet, å han säger att man ska gå ut å gå… Men tyckte Bosse det? Näää… Å när Trebentsfröken skulle säga till honom, så fastnade han i Trebentsfrökens panna! Shit liksom, då drog han! Jäkla fegis! 😕 Nä, som matte säger; ”Allt är inte bara glass å pannkaka”
Nähä?! Verkligen inte… *suckar lite*
Kolla bara på brorsan, han har det fasen värre tror jag… Fast han slipper ju Bosse i å försig… Vet inte vilket som är bäst faktiskt…

Å sen flög han på mig en gång till när vi stod å väntade på Monstret. Men det var typ bara för att den dära nästan-dödingen och hennes tufshund kom förbi och gastade. Och hallå… ”Ta ingen skit!” Hehe, så då sa jag… eh… jag menar Bosse, ifrån. Sen när vi väl satt på Monstret så var det bra igen. Ingen Bosse, bara matte å jag. Och när vi kom hem så lekte matte och jag ”Fokus”. Det är kul, för hon blir så glad av det och faktiskt, det är rätt kul att följa med henne på hennes knäppa grejer. 🙂
(Fokus-leken är helt enkelt en kontaktövning. Jag tar ett myrsteg, han ska titta på mig innan han får följa med, går jag till höger får han be om lov innan han får följa efter osv… ”Varsågod” eller en nick och så håller vi på en stund. Det behövs och är enkelt… //matte)

Jaja, vet ni vad hon gjorde när vi kom hem då? Nåt man inte får! Hon lekte! INNE!!? Med mig! Så det verkar okej att leka inne om det typ är hon som börjar. Fast precis när det är som roligast då slutar hon, inte så schysst men men, man har ju liksom inget att säga till om i det här huset… 😉

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

9 responses

  1. Asså, den där Bosse.. HUGA! Jag vill inte att han ska flytta in här. ALLS!

    Husse brukar leka upp mig inomhus, då brukar Mamma ta med mig ut för att jag ska få springa av mig lite..

    Matte: Fokus verkar vara en riktigt trevlig övning, skulle behövas här med….

  2. Dennadäringa Bosse verkar vara en riktig typ! Jag har en sån hemma. Fast matte säger att det inte finns någon mer hund här. Men VEM är det då som stjäl godis från köksbänken och kartonger ur vedhögen???

  3. Calle – Nä för tusan! Se till att bomma igen dörrn och allt möjligt så han inte kommer å tar dig! Jäkla typ det där! Fast jag tror inte det hjälper, han kommer liksom ändå…

    Doriz – Du kanske har en sån dära Lillemor hemma? Som Strega har? För inte kan det väl vara duu som stjäl saker? Kan jag aaaaldrig tro! Du som är så snäll! 😀

  4. MyyZz – Asså, när Bosse är sådär… Då brukar Trebentsfröken lägga han på sidan (för då försvinner han vanligtvis) men nu så bara bråkade han och viftade med tassarna så då fastnade en sån dära innerklo i pannan… oups liksom… Då stack han, Bosse… Fegis! Så där fick jag ligga å skämmas som en annan hund… 😛

  5. Bosse verkar vara en stor fjant, bara dra sådär när det drar ihop sig. Fast … det kanske va tur. För min kisse Chriz han hade ju oxo en typ bosse o han har suttit lite varstans på mig…. o så drar bosse mitt iallt lixom… och då kan man ju som tvåbening inte bli riktigt arg. För det är ju elakt.

    Puss o kram

  6. MyyZz – Han äääär en stor fjant. En stor, elak, fjant… Du är så himla klok tycker jag! För det går ju liksom inte att bli arg på oss små söta oskyldiga Bosse-offer när han drar liksom… 😉

    Pusspåre!

Kommentera

