Jättefel

Lix: Eeh…? Matte? Nu är vi väl på fel Monster va?
Matte: Nä det är rätt
Lix: Men asså… den ska ju säga ”Daaaagis”. Varför säger den inte ”Daaaagis”?
Matte: Vi ska inte till dagis idag ju, du ska ju följa med till jobbet ju
Lix: Ååååmäääh! Varför dååå?
Matte: Därför dina ögon kliar så vi ska till vetten sen
Lix: Ahaa… får jag godis då? Sånt dära som brorsan?
Matte: Kanske, vi får se. Du kan få annat godis så länge om du vill…?
Lix: Mäh! Vaddå ”om jag vill”? Va’ e’ de’ för en fråga? ”Om jag vill”
Matte: *ger Lix en godis*

Jaaa, ni ser ju hur min dag började. Helt fel liksom! För det första gick vi upp tidigare än vanligt, fast det var iofs tur, för jag var ruskigt kissnödig när jag vaknade. Dagens tips; Drick inte upp ALLT vatten i skålen innan du går o lägger dig… Det blir liksom fullt i blåsan då… Monstret svängde åt fel håll, det var fel människor och så sa inte Monstret att vi snart var framme vid dagis. Den brukar göra det nämligen (jaa, hållplatsen innan vi ska gå av så studsar han upp och börjar pipa. Lite försiktigt sådär, så det nästan inte hörs //matte)

Men det var rätt kul att följa med matte, för när vi kom till Monsteruppsamlingsplatsen och skulle gå till Schabraket då gick matte som ett fån nästan. För jag var såååå duktig tyckte hon (ja, jag måste ju hålla reda på den där människan bland myllret så det var likaså bäst att klistra fast sig vid ena benet liksom). Å sen gick vi av en station för tidigt så jag skulle få gå en låååång promenad och sträcka på benen och jaga skräp! Hehe! 😀stil3394.jpg

Det är nåt konstigt på mattes jobb… Så fort jag kommer dit, och lägger mig under bordet, då somnar jag! 😯 Eh? Har hon typ nåt ”sömnbord” eller? *funderar* Näää, det går ju inte, hon somnar ju inte (Det har faktiskt hänt… förut, innan jag fick honom… hrmm… Men det fanns orsaker till det också… 🙂 //matte)

Åsså har mattemamman vart på matte igen… ”Jag vill se på bilder!!” Okej då! Men det blev inga från när vi lekte, det måste visst till ett par armar till då sa matte. Och vad jag vet så har hon bara två… 😉

hiss3396.jpg
I Magiska Lådan

sitt3398.jpg
Sen måste man sitta still för mattes jobbblixtgrej är så seg så den hinner inte med nåt annat… än stillhet menar jag… 🙂

smask3400.jpg
Efter det får man mat…. Mums!

zzz3395.jpg
Sen måste jag sova igen….

Snart ska jag gå med matte till den dära vettvillingen vetten… Hoppas jag får godis. Å en ny Fneletant… min har nämligen gått i pension eller nåt…

Hare gott folket! *nospussar alla jag kommer åt*

Andra bloggar om: , , , , ,

8 responses

  1. Åh, hoppas det går bra hos vetten..

    Mamma har snackat om att jag ska få följa med henne också till tvåbentdagiset, men hon ville skaffa en uppfällbar bur i tyg först som jag kan åka tåget i. Tycker det låter skumt…

  2. Calle – Mmmm… fast det blev lite… Skriver om det sen… Ännu mer jättefel liksom…
    Det låter skitaskumt! Håll dig undan du, man vet aldrig vad de dära stollarna hittar på! 😉

  3. Alltså men hur gick det?? Fick du nån Fneletant o meducin?? Vet du? Frun tycker att MatteMamman e en klok dam. Måååånga bilder vill hon se.Ja jag me såklart.

    Zera

  4. Nääääe i ÖGAT!!! Guu’va taskigt. Ostmeducin som e så gott. Men du kanska får en bit om du e duktig med ”dropperiet” eller vad det nu kan vara.

    Skynda dej bli frisk nu.

    Zera som ska måla idag.

Kommentera

