Morrontrögt

Shit! Jag har smittats av mattes glömska! För vet ni vad trög hon var imorse? Asså, jag tror inte hennes huvud hade vaknat riktigt (undra om det vaknar när hon målar det? För då ser hon i alla fall vaken ut sen).
För alltså, det låg liksom en toarulle där och jag fick typ be sjuttielvatusen gånger innan hon hajjade att det var den jag ville ha! Hallå liksom! Hur länge ska man egentligen behöva sitta å pipa som en annan valprumpa innan hon fattar? Tillslut fick jag lov att ta den i alla fall, tur! För då har jag nåt att pyssla med medan hon gör sig iordning. Varför hon nu nödvändigtvis måste göra det varje morgon? Jag tycker hon är bra som hon är ju…

Sen bar det av till dagis! Ooooiiihh!!! Hur bra är inte det? Världens bästa uppfinning nästan! Bäst är ju papperspåsar. Den som kom på det måste vara ett geni!

(Ja, jag blev riktigt imponerad av honom i morse. Den tomma toarullen låg precis framför nosen på honom, och nej jag fattade först inte varför han pep, men han tog den inte. Utan han ”frågade om lov” först, när han, om Bosse varit framme, bara kunde tagit den… 🙂 Mattes gulle! //matte)

Andra bloggar om: , , , , , , ,

9 responses

  1. Oh.. toooarulle… Jag fick Husse att förstå att de är jätteroliga att apportera. 🙂 När han låg i badet senast kunde ju inte han, så jag fick hämta en rulle själv och ge honom. (Yes, Calle släppte rullen i vattnet framför en mycket förvånad Husse… /Marie)

  2. Calle – Visst är de kul!? Och goda! Haha! Är hussar lika trötta som mattar alltså? Coolt! 🙂

    Strega – Matte blir förvånad ibland, för han dyker upp så okonsekvent säger hon. ”Då å då” säger jag…
    Tycker absolut du ska prata med din matte, för mina toarullar kan ha godis i också! 😀 Fast de är goda á naturelle också. 🙂

  3. Våra rullar är aldrig tomma. Inty nu iaf. Det är en vargsvans i dom så fort pappret har tagit slut. Tvåbeningarna sätter det som vift o slickskydd på mej. Låter bättre att ha godis i dom.

    Lambi Zera

  4. Daffie – Jepp! Ser så kul ut när hon tappar hakan till å me’ ibland! 😀
    Mmm, matte får lite stollerier för sig ibland och då tar hon ett svartvattenfilter, lägger i godis, knyter ett snöre om och sen hänger hon upp det i ett träd nånstans. Det är kul! Men paket! 😀 Det vill jag ha! Ska säga till henne så fort jag kommer åt.
    Ha detsamma bejben!

Kommentera

