Förvånande

Asså den hära glömskan sprider sig! Den är ruskans lömsk också! Nu har den hoppat på Trebentsfröken! 😯 Han glömde nämligen tala om för matte hur duktig jag var igår (och jag tror det var Bosses fel att jag glömde det också…)
För när vi var ute och gick med Charlie, då träffade vi en sån dära blondinhund (golden retriever alltså //matte) och jag bara tittade på den. Jag tror jag kan styra Bosse ganska bra nu… ibland i alla fall… Rätt som det är dyker han ju upp. Utan att säga till innan! Det tycker jag är väldigt ohyfsat! Fast å andra sidan är han inte särskilt hyfsad alls den där typen…

Å Leia har kommit tillbaka! Hon luktar jäääättegott…. Mmmmm…. Men jäklars vad sur hon blir om man luktar henne i rumpan! 😯 Värsta surtanten liksom. Men asså, det är skiiiitakul att reta henne! 😀

När vi stod å väntade på Monstret idag, när vi skulle hem alltså, så kom det en nästan död tvåbenting och hennes lilla snövita tufshund. Åsså hjälpte hon en sån där valptransport, fast utan valp i, att liksom rulla framåt. Precis när de, efter typ jättelänge, var precis brevid oss så började tufsen att bjäbba och vet ni vad nästan-dödingen gjorde?! Hon ba’ ryckte tag i den så den hamnade typ på andra sidan om henne och så hojtade hon; ”Nä TYST med dig!”
Jag blev lite halvchockad så jag sa typ ingenting, men så försökte jag ju hålla Bosse i schack också. Han försökte nämligen ta över mig men jag kämpade emot må ni tro! 🙂

Så nu är jag jääättetrött! Fast det är ju inte så ovanligt…

Nu ska jag nana så jag orkar leka ordentligt imorrn.

_8318.jpg

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

4 responses

  1. Mä! Sånnadär gammelbenta har vi här med som rycker och sliter så att pipleksakerna bara flyyyyger! Jätteelakt. (Fattar folk inte att hundar faktiskt kan få kotförskjutningar pga sånnadär tokryck! jag är orolig för Calle ibland när HAN drar…/Matte)

  2. Calle – Shit! Tänk om de går sönder! 😯 Tur att man är stor och inte så ömtålig. Fast om matte var så stark att hon kunde rycka SÅ himla hårt, då hade jag nog fått ont tror jag…

  3. Tjaba,
    Casper här.
    Du var ju mej en cool kille:O) Matte blev alldeles betagen kan jag ju säja.
    Tack för att du lämnade ett litet tassavtryck hos mej, de var kul:O)
    Kul oxå om du kunde slänga iväg en tass-klapp från mej till din polare Basil…hehe;)
    Hursomhelst så hälsar min matte till din & önskar, tja du vet, en goa Alla Hjärtans Dag. Vad det nu är för nåt…?
    Ja mattar & mattar, va ska man ha dom till EGENTLIGEN?
    Nospuss på avstånd..
    /Casper

  4. Casper – Tjaaaa killen! Klart jag ska tjonga till Basil åt dig *matte lägger sig i* …va? Jaha… snällt klapp alltså? Okej, kan jag också göra. För han är rätt schysst ibland. 🙂
    Matte hälsar go Alla Hjärtnas Dag till din matte också. Jag tror ”Alla Hjärtans Dag” betyder att det inte bara är vi ”matte-hjärtan” som får kärlek, utan typ alla i hela världen! 😀

Kommentera

