Nytt-igheter

Vet ni vad de har hittat på nu då?! Matte och fröken? Jag ska få en egen sån dära ryggsäck som matte har. Skitabra ju! Då kan jag lägga massa godis och grejer däri så slipper jag be matte om det hela tiden. Eh… eller det kanske inte funkar riktigt? Aja, hur som helst, hur bra som helst! 😀 Matte å fröken tyckte också det var en jättebra idé, för det var fröken som kom på det! 🙂
Och asså, ibland tror jag nästan matte blir lite avis på mig när jag är på dagis. För jag får leka, busa, gosa, sova, äta goood mat och bara ha det jättebra!

Hehe, vet ni om att min matte är lite disträ också (inte bara senil). Vet ni vad hon gjorde igår? Hon bara stannade och glodde på mig, sen ba’;
”Meeeen?! Var har du fått de där musklerna ifrån?! Har de varit så där stora länge?!”
(Jaa, mycket märkligt att jag inte har märkt det förrän han ser ut som en jäkla steroidstinn huligan på bakbenen… eller så var det bara ljuset som lurades… 😛 //matte)
Haha, jag har såna dära supersnabbväxande muskler! När man minst anar det så POOOOFF!! Massa muskler!
Fast matte tycker jag ska ”fetta på mig” lite… Tycker jag är skitabra…. För då får jag massa kött och makaroner! 😀

2994.jpg
(5 månader gammal ute på lunchprommis med matte i olydnadssnöret… *skäms lite* //matte)

Annat va’re ju förr! Då såg man ut som en liten spinkis! 😛

Andra bloggar om: , , , , , ,

8 responses

  1. Ja, men fortfarande är han ”lilla plutten”… *ler* …trots att jag kan stå och killa honom på ryggen utan att böja mig ner numera. 🙂
    Jajjemän! Har planerat in semester då så vi kommer ner! 😀

    //matte

  2. Sötaste skatan i stan – Jaaa!! Jättebra ju! Hela väskan full med kottar! Å lite pinnar å lite godis också. 😀
    Hehe, med mattes kärlek till sin jäkla svarta låda så lär det bli tretusenmiljarders bilder på mina snygga muskler… 😉

  3. Så där sa min mamma också till mig för ett tag sen. Och hon snackade om att jag fått bred skalle. Hon blev alldeles chockad, men hallå! Hon ser mig ju jämt, skulle skallen blivit bredare under natten då eller????

    (Matte: helt plötsligt har Doriz blivit bred över skuldrorna, skallen breddar sig. Trots att jag ser henne varje dag så har jag inte lagt märke till det…. Doriz börjar verkligen bli en stor tjej nu!)

Kommentera

