Bara mänskor

Oj! Matte svär till å med åt fladderburken! Jisses! Det är visst nån som heter Liv som ska ut? Eh? Va? Ut vart? Å pinka?
Aja, nåt konstigt äre i alla fall…
Jaaaag har i alla fall inga konstigheter för mig. Hrm… 😉

Idag har Bosse varit rätt snäll. Han har bara gjort små gästspel som tur är. Men det var nog mest för att jag å Loke hade så mycket annat att pyssla med. Hålla koll på Trebentsfröken till exempel. Veeeet ni vad han höll på med?! Nä, inte vi heller… För fööörst, då tog han bort våran vattenskål! 😯
Vi ba’; ”Haaaallåååå?! Vi måste ha den! Annars typ döööör vi!!”
Han bara flina. Sen kom han tillbaka med en skiiiitafin blank skål som man kan spegla sig i! Åsså klistrade han fast den i väggen. Asså… han är ju typ jättebra! Tänk vad mänskor kan egentligen… 🙂

När jag å matte skulle gå till Monstret så hittade jag en som jag kände å ba’ ”Wooooaaaoo!! Tjaaaaa ba killen!!”
Matte ba’ suckade… Fast idag pratade de inte lika mycket. Det blev lite jobbigt, för jag hade liksom inget som kunde hålla mig vaken då. Lite problem att hålla upp huvudet ibland faktiskt. Å matte bara flinade. Då torkade jag dräggel på hennes byxor. Då flinade hon ändå, fast med kärlek i ögonen. Tvärskumt alltså!

Åsså när vi var nästan hemma så fick jag luktpost. Från Månsa!
Jag blev helt pirrig i hela kroppen å ba’;
”Ooooohhh matte matte matte?! Månsa e här! Ja’ få hälsa’rå?! Schyyyyyssta!!?”
Matte ba;
”Men darling, det var bara Månsas matte. Månsa är nog hemma o väntar”
Ja’ ba’;
”Vaddå ‘bara’ matte??! Det är ju nästan lika bäst ju!! Kooooom igeeeeen nu!!!”
Men nähä…. Matte bara sa att jag skulle va tyst. Jaaa, skitlätt hörrö! När det liksom luktar Månsa i hela Monstret! Fast när vi gick av hemma sen så gick det över… Pipet alltså… 😉

Andra bloggar om: , , , , , , ,

5 responses

  1. Gött att Bosse har varit snäll idag, han påminner en del om *host* *harkel* min TJOCKA katts tidigare dagar … det uttryckte sig konstigt …. Nädu … släng ut Bosse.

    KRAMEN på dig .. o du vilken toksnäll matte du har som låter dig torka dräggel på sig.

    en PUSS på nosen oxo

  2. Ja vet precis hur du har det – å mattarna dom fattar inget. Skällspöken bara anfaller huxflux. Hon säger att det finns ingen där, när jag få kolla i trädgården är det tomt 😦 ingen har gått och blivit bortskälld. Matte säger att det går i vågor å att varje omgång blir kortare och kortare. Fatta inget, lät bra. Din Bosse är kanske sån? Det är ju jobbigt när man inte vet vad man gör förrän efteråtliksom. 😕
    Mattebyxor är ju som gjorda för dräggel och smuts i skägget, precis lagom höjd 😉

  3. Vi undrar en sak, varför drägglar du???
    Det tycker viiii tjejer är lite… ja.. hur ska vi säga… inte så mysigt.
    Vi vägrar dricka ur vattenskålarna som står ute i hagarna på dagis som det varit någon slime-typ där innan.. isch säger vi, fast vi tycker det är jättekul att rulla i leran, men det är en annan sak säger vi, matte säger suck..
    Puss från oss

  4. MyyZz – Han är envis den dära Bosse, men matte å fröknarna säger att han kommer försvinna med tiden. Låter inte bra… Tiden?! Liksom, om den försvinner också! 😯

    R2 – Precis! Å när Bosse liksom tar över då kopplas jag bort typ… Åsså får man höra efteråt vad man har gjort. Skitaskumt! Jepp! Mattebyxor, bra å ha när man är kladdig runt munnen! 😀

  5. Varghundstjejerna – Det är skiiiitabra att dräggla! När man till exempel vill komma fram fort, så drägglar man en pöl sen gliiiiider man iväg på den! Eller så kan man kladda ner elaka tvåbentingar som säger att jag är en mördarhund (fast det får jag ju inte… egentligen… 😉 )
    Lera?! Då blir man ju blöt om tassarna å ryggen å allt! 😯
    Puss på er!

Kommentera

