Blött å blött

Idag vaknade matte alldeles själv och före sin sångburk! Det ni! 😀 Sen var det som vanligt typ. Äta pinka vila fisa… Lite så, söndagslunk ni vet…

Och soooom vanligt! Väskan! Med linan och bollarna och maten och ….eh… Svarta Lådan… *suuuck* Jag tänkte typ att hon inte skulle ta med sig den, för det snöade och var grått ute. Men johodå! Klart den skulle med.

När vi kom ut så trodde vi att vi typ var ensamma i hela världen för det var ”inte en käft ute” som matte sa… Nä, jag såg inga käftar heller (ganska tur också!) Men så kom vi ner till Gröna Havet som har blivit vitt och brunt och lite grönt och geggigt. Och där, där var det massor med folk! Hur kul som helst! Fast jag fick hålla matte i snöret, annars hade hon väl stuckit upp för backen och sen åkt på de dära hala filtarna ner. Hon såg lite längtansfull ut tycker jag…

Äh! Vi drog in i skogen istället och kastade boll! 😀 Sen blev jag hungrig så då gick vi äääännu längre in i skogen för den var tydligen där sa matte. Å vet ni?! Det var den!! 😯 Asså… hon veet så himla mycket! Var maten finns, var alla braiga pinnar är och hur man gör för att få fram grejer som soffan håller fast. Hon är skitabra å ha tycker jag. 🙂

När vi var på väg hem så träffade vi Tilda och hennes matte. Så då snackade mattarna en stund och jag å Tilda försökte gräva oss ett varsitt hål (kan ju liksom va’ bra att ha till nåt senare kanske?) Och så gick det förbi typ massa mänskor och hundar… ”Tappa-hakan-på-matte-tricket” funkade idag också! Jag brydde mig bara liiite, om en hund, men det var bara för att jag trodde det var Sigge (ni vet, han som bet mig i rumpan *flinar*) Sen struntade jag i vilka som gick förbi och liksom satte mig ner å väntade på att mattarna skulle babbla klart. Gissa om matte blev glad! Fast ibland glömde jag det och for iväg för att kolla hur långt Tilda hade kommit på sitt hål…. 😉

Ibland undrar jag om matte och den dära Hormondemonen samarbetar lite… Eller också var det bara så att matte är kinkig med att det inte ska vara lera inomhus av nån konstig anledning. Hon badade nämligen mig! 😯 Gaaaaaaaaaaaaaahhhh!!! Asså! Jag trillade faktiskt TVÅ gånger i den där jäkla halkburken! Fick jag medlidande? Fick jag gos å puss å ”stackars liiiiten”? NÄ! Matte bara fortsatte skvätta vatten och löddra in mig. Asa-taskigt ju! Fast det funkade att blöta ner henne också, som hämnd liksom. Jag lutade mig mot henne, hon blev blöt. Hehe… Sen skakade jag av mig på henne också, blööööt! Moahahaha! Fast hon tyckte jag var duktig (som stod på alla fyra i halkburken trots det?)

När jag var färdigttorkad fick jag belöning; Grisöra! 😀
Asså, säg inget till nåååån, men det är typ rätt okej att bli badad. Särskilt om man får grisöron efteråt… 🙂

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

5 responses

  1. Tjena snygga grabben! Vad duktig du var som inte brydde om de andra. Jag tycker ibland att andra hundar är lite läskiga, för att inte tala om hästar, så jag kommer som ett skott till matte och då tycker hon att jag är asaduktig. Och bada visst är det rätt mysigt…. åsså luktar man ju rätt gott också. Fast det skulle vi aldrig erkänna eller hur.

  2. Söte-Strega – Jaaa, åsså blir mattarna så glad då också. När man gör som de säger. 🙂
    Nänänä! Bada är skitläbbigt 😉 Låtsas vi… Fast jag gillar bättre att bada hos pappa å brorsan, där halkar man inte lika lätt. 🙂

Kommentera

