Huvudbry

Ojoj, jag har haft bloggförbud tror jag… Igår var matte typ borta ända från att vi kom hem från dagis och sen så har hon typ bara gjort tråkiga saker… Sprungit med klädhögar (som man inte får leka med *suck*) och gjort plättar med bär i (som jag inte fick smaka *suuuuck*) Fast mattemamman kom förbi en sväng och skulle visa upp sitt nya minimonster. Och det var tydligen jääääättenytt för den kom från 2007 sa matte. Då föddes ju jag! Cooolt! 😀

Matte tycker jag är lite märklig, men asså, bor man med henne så kan man ju inte bli annat! 😛
För asså, igår dåra, så berättade Trebentsfröken vad jag hade gjort. Det var liksom inte meningen men jag skulle kolla lite bara, vad de höll på med… Fröknarna. Och då råkade jag spilla ut typ kallt svartvatten som låter. De andra i min box ba’:
”Uuuääh! Äckligt!”
Men asså, vanligt fräsvatten är ju skitagott så jag testade. Mm-mm, smakade riktigt bra! 😀

Dessutom har jag kommit på en asasmart grej! Istället för att hoppa ut ur boxen så kan man ska-aaaa-aaka på dörren. Då hoppar liksom den dära haspgrejan av och så kommer man ut! Jag tränade hela dagen på det där så jag blev riktigt duktig tillslut. Om fröknarna tyckte det var så bra vet jag inte men jag antar att de inte tyckte det…

Just ja, en grej till som matte tycker är skitaskum… Hon har en sån dära godispåse som är för mänskor och den vill hon typ ha ifred, men jag flörtade till mig en smak.
Hon ba’; ”Men lilla gubben, den här är jättesur. Du kommer inte tycka om den!”
Ja’ ba’; ”Mäh! Ro hit med en bit så får jag prova då!”
Så delade hon en liiiten bit och gav den till mig. Vaddå ‘sur’? Den låg ju i munnen jättelänge (asså det går ju’nte å tugga såna där små bitar ju!) å bara smakade gott!

Åsså har vi tränat på att bara ”stå” idag… Skitatrist! Men men… Får jag godis så… Sen sprang vi lite sådära som man tydligen ska göra när man ska ställas ut (varför jag ska springa OCH stå förstår jag inte riktigt, men det kanske ska va så då? Bara jag slipper göra det samtidigt så… Blir nog lite svårt förresten…)
Matte tyckte jag var jätteduktig så då fortsatte jag att glo när jag gick ut med henne. Det gillas verkligen när jag tittar på henne samtidigt som vi går. Ibland kommer det till å med godis!

Nä, nu ska jag se om jag kan få med mig den där mänskan ut i snön! Ooooiiiiihhh!!! Viiiiiinter!! (Matte skrek så glatt så det är nog bra med vinter tror jag… Snö är i alla fall skitakul! 😀 )

Andra bloggar om: , , , , , ,

3 responses

  1. Surt godis… hmmm, det är något som jag aldrig testat. kanske en idé. Jag brukar ju gilla det mesta. Speciellt så gillar jag snöööööö. Visst är det härligt!/ snöiga vintriga hälsningar från borderterriern Nelson

  2. Challe – Snö är jäääättegott! 😀 Fast man blir fasligt pinknödig av det… 😕

    Nelson m matte – Det var jättegott! Så nu gömmer matte påsen om hon måste gå ifrån den. Hon tror typ att jag ska sno den för henne. Gör jag ju inte! 🙂
    Snö är hääääärligt! 😀

Kommentera

