Bosse-busen

Vet ni vad Bosse gjorde igår? Han hoppade på matte! 😯 Jo, men det måååste ha varit han för matte blev helt konstig och sa en massa saker till en dum tvåbenting. (Klistrar in från mattes blogg)

/klippklipp// Tja, om vi bortser från mitt “damproblem” på jobbet så stötte jag på en kvinna igår när jag var ute med hunden. Hon tittade på honom och rynkade på näsan, blängde och fnös som en annan överklassmadam på besök på landet.
“Förlåt vad sa du?” frågade jag eftersom hon stod kvar och blängde en stund, samtidigt som hon mumlade nåt.
“Såna där mördarhundar bland barn… fruktansvärt” sa hon, vände och var på väg att börja gå.
“Är du rasist också?” frågade jag och hon såg ut som jag slagit till henne för hon tvärnitade med öppen mun utan att få fram ett ljud.
“Eftersom du dömer honom efter uteseendet menar jag….”
Hon tittade förnärmat på mig, fnös (tur att hon inte var förkyld också!) och gick med snabba steg bort från oss…. /klipp/

Vet ni vad hon gjorde imorse då? Tokstollan! Hon började lyfta på mina öron, läppar och kände på hela kroppen, på Monstret!
Ja’ ba’; Ursäkta men vad pysslar du med egentligen?
Matte; Ahmää det lät ju så konstigt om dig!
Ja’ ba’; Vaddå konstigt?
Matte; Ja, det pep ju liksom…
Ja’ ba’; Määääääh! Vi är ju liksom eeeen hållplats från dagis ditt nöt!
Då bara log hon sådära ni vet… Med lite kärlek i… 🙂

Åsså när vi kom fram till dagis så sa fröken att Loke redan var där! Och väntade på mig! Yeay! Leeeeka! 😀 Och gissa om jag har energi, för jag fick (ääääntligen) makaroner imorse!

Andra bloggar om: , , , , ,

6 responses

  1. *skrattar* skönt att höra att matte din har mål i mun iaf .. nä inte ett sånt där ishockey eller fotbollsmål … men äh du förstår kanske … annars får matte förklara för dig:-)

    Är du rasist oxo eller? … det är ju bara för bra:-)

  2. Nemo – Tycker jag med, hon kan få ta honom jämt nästan, för han blir lite påfrestande ibland. 🙂 Matte säger att man egentligen ska skita i såna dära dumma tanter men ibland…. tja… då kommer Bosse… 🙂

    MyyZz – Mål? I munnen?! Nä det måste jag fråga matte om… (Ibland får man till det… //matte)

    Challe – Tjaaaa! Visst har jag! Såna tanter borde ha munkorg tycker jag… 😛

Kommentera

