Tjut-tut

Hmpf! Är det verkligen meningen att mattar ska skratta åt en? Jag tycker det verkar väldigt ohyfsat. Matte skrattade så hon höll på att trilla omkull! 😯 Och det bara för att jag lät lite… Mäh! Asså! Hallå… så här… Jag hörde nån som ylade. HÖGT! Och det kom närmare, jättesnabbt. Så jag tänkte att nu är det fara å färde, så jag hjälpte hunden att yla lite. Sen kom den! Men det var ju ingen hund! Det var ett stort, gult, minimonster typ… Som blinkade med ögonen. Jättesnabbt. Å jätteblått.
Ja’ ba’: Wooooouuuuuuuu – wooooooouuuuuuuu!

Å matte skrattade. Som attans. För jag hade lite svårt att sluta när jag väl börjat… Hmmm, konstigt…

Sen höll jag på att bli överkörd också. Av en sån dära hjulbenting. Den lät också, fast det var mer ”ping-ping-ping-ping-ping-ping”. Helskumt!
Matte tyckte han kunde tagit ut svängen lite, för det fanns liksom plats! Men den snubben bara ping-pingade och svischade förbi som en svisch liksom.

När vi satt på Monstret höll jag på att somna, å sen, när jag gjorde det, då drog hon fram sin sångburk! Suck liksom. Man får ju inte ens sova ifred…

wp0037.jpg
(Dåligt ljus, inte helt hajj på nya mobilkameran och sen photoshoppad… //matte)

När vi kom hem så lovade matte att hon skulle göra mackisar till mig… Men gissa vad? Seeeniiiiilo! Hon glömde! Fast det gjorde inte så mycket, för jag får ju mina jättegoda lax å ris-gottisar ändå. 🙂

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

4 responses

  1. Jag vet inte varför men det liksom gick liksom per automatik. Det var kroppen som började, INTE jag! Jaaag hade ingenting med det dära ylet att göra egentligen… Det liksom bara blev så… Men det är ju alltid kul att kunna roa matte lite sådär en vanlig vardag. 😉

  2. Matte kände två knasiga afgahner en gång i tiden som alltid ylade till Roxettte ”Dressed for success” det var väl helknäppt, ingen annan låt. Jag tyckte du gjorde rätt som ylade, varför ska dom göra det ensamma för?

  3. Precis vad jag också tyckte… Att dom behövde hjälp liksom, för det lät som det var nåt som var jättebrådis och jättefarligt. Och att ha en corso till hjälp är väl bara jättebra?! 😀

Kommentera

