Ting å ting

Matte har så konstiga idéer ibland…

Lix: *skäller*
Matte: Mäh! Du kan ju inte skälla på Ingenting ju!
Lix: Mäh! Ser du väl visst att jag kan!
Matte: Verkar väldigt onödigt tycker jag
Lix: Ah men du’rå? Du skäller ju på Ingenting du också!
Matte: Jag skällde på bilj-ln imorse, den är väl inte Ingenting?
Lix: *eftertänksam* ….. men… eh…. asså, jag skällde på Nånting, inte Ingenting… typ…

Ni ser ju själva, hon hajjar liksom inte. Det finns Nånting att skälla på, överallt. Det dyker upp när man minst anar och då jädras måste man vakta!

Andra bloggar om: , , , ,

10 responses

  1. Katta & Doriz – Visst är det! 😀 Det är världsabäst på mitt dagis så jag hoppas du får typ göra dagis-studie-besök nån gång på ett dagis. Det är superkul! 😀

    Mysla – Loke är en boxer säger matte. Hon tycker han är skitasöt! Jag tycker mest han är skitaball! 😀
    (Jag trooor att det är en boxer iaf, har för mig att de har sagt så på dagis, men jag är ju smått senil så… 🙂 //matte)

  2. Jag skäller också på ingenting, säger matte. Hon verkar inte fatta att jag faktiskt skäller på nånting. Hon säger att jag hör saker i huvet, ja kanske det men då är det ju nånting. Fint dagis Du har!!

  3. Nu måste jag som tvåbening hålla med Lix… ingenting finns ju inte … lixom … det finns ju någonting överallt… luft, molekyler, löv med mera med mera … men mest luft.
    Sicken snygg soffa du ligger o slappar i.

    *nospuss*

  4. Men du ska se när mina katter får knäppslag och sitter o tittar mot ett hörn i ett rum … typ hur länge som helst, då är det bara att inse att ingenting finns inte.

    *nuspuss*

  5. Fast katter är lite knepiga tycker jag… Gillar inte alls att leka med mig… Värsta trista!
    Men asså, ibland hör man ju saker också. Såna dära grejer som matte kallar ”Inbillning”, deeeet är grejer det! 😀

Kommentera

