Da Höjdhopper

Asså, ni tror att jag snackar om Rocky nu va? Nope! Det var jag! Moooahaha! Trebentsfröken blev helt förvånad. Han ba’:
”Men Lix, vad gör du här ute?”
Hehe… skulle ju bara testa och se om det funkade. Succé! Haha! *stolt som attans*

Men asså, jag har värsta musklerna i bakbenen så jag kan liksom studsa hur långt som helst. Tror jag… Jag måste bara lära mig rätta tekniken först. Ska nog snacka lite med Rocky… Han verkar kunna det där ordentligt. Och han är liksom mindre än jag! Och kan också hoppa över väggen. Imponerande! (Ja, jag vet inte hur högt det är men en meter nånting, skulle jag tro… höjdhoppare… Får nog tänka om angående staketet på baksidan tror jag… //matte)

_6571.jpg

Visst är de rätt stora? Mina muskler. Fast det är ju lite dålig vinkel så de är egentligen jäääääättestora! 😛

Å sen, vet ni? Det luktar utanför min dörr hemma… Asså, ute i trapphuset. Snacka om fräckt! Pinka revir utanför min dörr! Grrrrr! (Mäh! Låter som vi bor i nån jäkla kåkstad, men det är helt sant, det är hundskvätt på väggen utanför dörren och det var inte Lix det kan jag garantera. //matte)

Å vet ni en annan grej då? De har snott min å Lokes pusselsoffa på dagis! Eller också var det så att det dära med att pussla soffor inte riktigt var nån bra idé så vi fick en ny. 🙂 Den är skitabra, för jag å Loke kan ligga på varsin kudde och ha armstöden som kudde. Hur bra som helst! Ajj löööv dä nya soffa! 😀

Nu ska jag sova igen… Tröttsamt att studsa ju… 😛

Andra bloggar om: , , , , ,

5 responses

  1. Men du Lix…du måste juh lära dig, du ska inte hoppa över…mattar gillar inte sånt. Dom blir lite oroliga då lixom..;)
    Pinka revir…he, det måste du säga ifrån…basta. Skulle någon pinka revir här utanför hos mig…ha, då pinkas det tillbaka…*s*.

    Ha det gött killen

  2. Loppan mfl. – Hehe, njae… jag får inte riktigt till det där schwunget i överhoppet liksom… 😛

    Daffie – Va? Gör de inte? Hmm… oj… eh… Kanske får omvärdera då. Fasen vad trist, det är ju kul! 😀
    Jaaa, jag viiiill pinka tebax, men matte säger att jag inte får! *suck*
    Pusspåre!

  3. Hahaha. Ja du, vi vet precis hur det är med en hund som hoppar. Vi får använda två kompostgaller på höjden när vi lämnar Atlas hemma ensam.. Första gången han blev lämnad i köket, kom han nämligen och mötte oss vid dörren från vardagsrummet.. 😛

    Förresten, Åseda it is för oss! Ska bli superskoj att ses!

Kommentera

