Trollmatte

Ska jag berätta en sak som är jobbigt med att ha en matte? Att hon väcker mig när hon ska gå och lägga sig. Dumt va? Asså hallå ursäkta, men jag sooooover! Men hon säger att jag måste ut och göra ”min business” innan det är dags för natten. Och alltså, hon har rätt varje gång! Hur tusan kan hon veta att jag måste ut och kissa och bajsa? Är det nån sån dära ”matte-grej” eller har hon nån särskild förmåga som gör att hon vet sånt? Det är ju som när hon säger ”Usch, äckligt” om saker som jag vill smaka på och sen om jag gör det, då äääär det verkligen skitäckligt! Liksom! Hur vet hon deeet? Äh jag hajjar inte det dära riktigt… Nåt skumt är det i alla fall…

Och vet ni vad hon gjorde i morse då? Matte. Hon trollade fram mattemamman på Monstret! 😯 Undra om matte också är en demon? Konstigt var det i alla fall… Men jäklars vad det började killa i kroppen! Det bara sprätte i hela mig! Typ så här:

galenlix.jpg
Gammal bild, men hallå… Det är ju liksom mörkt när jag å matte är ute nu för tiden. Dessutom orkar jag inte ens springa sådär längre. I alla fall inte efter dagis. Då vill jag bara soooova. 😛

Fast när jag hade hälsat klart (eller ja, blev tvingad att sluta hälsa på mattemamman) så fick jag nåt konstigt Hormondemonsanfall så det bara pep och gnällde och tjöt om hela mig! Jätteskumt! Sen lämnade vi henne på Monstret för vi skulle liksom till dagis och då är det jädrar i mig bråttom! Matte tycker jag ska ta det lite lugnt och inte hänga i kopplet, men hallå!?! Jag vill till dagis! Och fort ska det gå! Jag vill liksom inte missa en endaste liten sekund ju! 😀

Andra bloggar om: , , , ,

2 responses

  1. Men erkänn att det är ganska skönt att ha en matte som vet allt! Tänk när du ser en otäck buse som du blir riktigt, riktigt skraj för – då kan du fråga matte om den verkligen är farlig istället för att vara rädd i onödan. Som ett exempel dårå. 🙂

  2. Määäh ssssschhhh!! Hon får ju’nte veeeta det ju! 😉
    Rädd? Jag? Tss! Alltid… eh jag menar aaaldrig! Hehe, äh, klart du har rätt… Den dära virrpannan är rätt bra att ha i närheten faktiskt. 😀

Kommentera

