Tonårsskalle

Håhåjaja, det är inte lätt att vara jag alla gånger… eller alltså, det är inte så svårt egentligen men när matte hela tiden kommer på nya hyss så. *suckar lite* Hallå?! Jag har ju snart inga egna hyss att kontra med! 😯

Men hon har ju fattat att jag typ ba’ är tonåring i skallen liksom så jag kan inte riktigt behärska mig ibland. Jag tror jag blivit besatt av nån sorts hormondemon eller nåt för ibland vet inte ens jag vad jag håller på med… Som igår, när vi väntade på att få komma in på dagis då mopsade sig en annan dagishund så då var jag ju liksom tvungen att visa att jag minsann inte viker ner mig. Och då kom matte å la sig i! Hallå!? Det är ju JAG som ska skydda henne! Inte tvärtom! Fast matte ville mest att jag skulle sluta kaxa mig… Mäh! Hallå? Tråk liksom! Men så nöp hon mig i ljumsken å då, när jag vände mig om, så råkade hennes arm fastna mellan mina tänder. Oups! Jäklars vad sur hon blev! Då sa’re typ ba’ TJONG! Sen satt jag visst ner på rumpan. Skumt? Så försökte jag flörta lite med matte att det var såååå synd om mig eftersom mina kulor blev alldeles kalla å blöta. Det sket hon i. Tjaskigt värre ju! Skulle vilja se henne sitta med rumpan bar i en vattenpöl, så får hon se hur o-kul det är!

Fast jag glömmer ju så lätt. Matte tycker det är bra. Tycker jag med, fast inte lika bra när hon glömmer grejer… Man blir ju lite orolig liksom, tänk om hon skulle glömma att jag ska ha mat, gos, kel, lek, bus och liksom… tja… matte! Matte måste jag ha liksom. Fast jag tror inte hon glömmer såna viktiga grejer… eller?

Nu har hon fått fram bilden! Å kolla vad jag har fått! Av mattes kollegas hund! Coolt va?! Kan knappt vänta tills jag orkar leka med de! Nu somnar jag ju typ när jag kommer innanför dörrn hemma. Fast det gör ju matte också nästan så det är väl nästan lika samma? Jag blir trött av dagis och hon blir trött av jobbet… eller för att hon inte sover ordentligt var det nog… 🙂 Men kolla då!

wp3365.jpg

Oooiihhoooo!! 😀

Andra bloggar om: , , , , ,

4 responses

  1. Ehh du grabben… Du måste gilla att leva farligt.

    Ojjj, Knapra på matte e nog inte världens bästa ide. KallKula är nog bara småpotatis om du fortsätter med sånt. Åtminstonde om din Matte e det minsta lik min Fru.

    Skaru låna en isblåsa o kyla av hypofysen??? Annars kan du få låna Frun. På morron ser hon så hemsk ut att bara åsynen av na kan skrämma bort den mest förhärdade demonen för tid o evighet. 🙂

    Zera

  2. Hehe, aajjm ö däärdävill! 😛
    Näe, det var nog typ inte det smartaste jag gjort, men jag hävdar bestämt att jag inte riktigt var mig själv då. Det var nog den dära hormondemonen som gjorde’t!
    Haha! Ja, kanske ska låna din Fru?! Fast matte ser ju ut som ett ättiksrussin på morgnarna så då är jag liksom ”safe” från demoner tror jag. Är väl inte en enda varelse som vågar ge sig på henne då kan jag tro… 😉

  3. Jag morrade och snappade efter husse en gång när han tyckte att jag skulle flytta mig från hans plats i soffan, det var inte heller nån bra idé. Jag sov ju och drömde om monster som kom och tog mig…..fast det fattade inte han, och matte vågade jag inte titta på.

  4. Nä… men asså det var ju typ inte med flit ju! Men man får ju bassning direkt… Kanske bäst att uppföra sig då? Äh, det är hormondemonen i mig. Men asså, matte var likadan när hon var yngre. Hon hade typ en kompis som ingen annan såg, som hette Bosse, och HAN stökade till i hennes rum! Heeela tiden! Just det, min Hormondemon kanske är släkt med han… Bosse… 😉

Kommentera

