Pakten

Asså, nu tycker jag den hära pakten som matte har med dagis, börjar gå för långt! Inte nog med att matte tydligen måste klämma å känna ”för att öva inför utställningen”, jag ska ju visa tänderna nu också. Och det värsta! Hon har fått de på dagis att göra det också! Det är ju skandal! Får man verkligen göra så mot en stackars oskyldig valp!? Va?! Jag skulle nog bli riktigt arg om jag inte var så ruskigt trött… Loke och jag har lekt hela dan… 😀

Och en annan grej då. Såna dära minneskort som matte har i sin svarta låda, såna borde hon ha i huvudet! För alltså hon har glömt att ta med en sån dära pappersbit till dagis flera dagar i rad nu! Sen glömmer hon bort att hon ska klistra nåt på mitt minimonster så hon får köra med den. Och inte nog med det, mänskan är så fasligt virrig att hon tror hon gått fel på morgonen… Alltså, när vi kommer till dagis. Då får hon för sig att hon gått fel. Helkonstigt. De har ju liksom bara bytt namn på dagis ju! Inte bytt hela dagiset! Haaallåå…? 😛

Sen tyckte matte att jag gjorde några skämmiga grejer idag, men alltså;
Ett) Jag är corso, jag dreglar och när jag skakar på mig så hamnar det på de som står närmast. Capisce? Sen att det råkade komma på en tvåbenting som ingen kände det var ju en annan sak… he…
Två) Jag är valp åsså är jag corso så jag är liksom en liten livvakt kan man säga. Alltså, oavsett storlek på förövare så måste jag skälla å vakta. Eller leka. Jag kommer inte ihåg riktigt hur det var… (Nä just det. ”Lill-killen” skulle vakta mot och leka med, en unge som hoppade hage framför näsan på honom vid bussen. Han kunde inte riktigt bestämma sig… //matte)

Idag blir det inga bilder, matte säger att hon har en i sin sångburk men den har liksom fastnat… Eller så är det bara så att hon inte orkar peta in den här… Skitataskigt för jag vet inte ens vad det är på bilden! Det är liksom iiiinte jag i alla fall!

Sov gott allihop! Det gör jag snart! 😀

Andra bloggar om: , , , , , , ,

5 responses

  1. Tja grabben! Min matte klämmer också på mig, och lyfter läpparna att mina tänder blottas. Usch! Tror min matte planerar något otäckt, som din matte gör. Att folk ska göra grejer med mig. Lider verkligen med dig.

  2. Näääe du grabben inte vakta, kortbeningar ska man hålla sej väl med. Dom släpar ofta runt på ätbara saker som godis. mackor o annat mumms. Generösa e dom om man bara ser sugen ut.Faktiskt ganska kul o leka med oxå.

    Zera

  3. MarArboc – Äh vaddå ”egensinnig”, charmig heter det! 😉

    Zera – Det är lite svårt att bestämma sig bara ibland… Godis säger du? Hmmm…. Kanske ska hålla sig väl med de där små liven då? 🙂

Kommentera

