Söndagslunk typ

Mmm, vi skulle ju lära oss att stå idag. Jag å matte. Men asså, oooorka liksom! 😛
Så vi gick ut i skogen och letade upp min lunch istället. Eller ja, matte sa att jag fick leta rätt på den själv. Hon mumlade nåt om att jag blivit alldeles för bortskämd med att få maten serverad varenda dag… Helt okej med mig, jag gillar att leta. Å ganska duktig är jag också, även om matte försöker gömma den på de mest knasiga ställen…

Sen, när vi kommit hem och jag precis hittat en jättebra grej att gnaga på… Då började dörren att hojta! Värsta grejen liksom! Och vet ni vem det var? Nä, kan ni ju inte… Det var en sån där ”granne” och matte ba’ ”Shit! Bäst att sänka musiken” liksom… Men det var liksom inte det hon ville. Hon ville byta lya med mig o matte. Men jag tyckte inte det var nån bra idé, för typ då får jag ha mitt revir på en mindre plats och så får jag inte pinka där heller… Dumt ju… Så vi sa nej, men matte lovade att säga till om vi skulle flytta så vi kunde byta lya i alla fall. Jag hajjade liksom inte så mycket av det där men hon kanske vet vad hon pratar om ibland…? 😛 Fast matte å grannen snackade typ bara massa blaj sen så jag gick tillbaka till min bitring istället. Vet ni att de pratade typ i en halv evighet! Min bitring var ju typ nästan slut när de var färdiga! 😯 Tvåbentingar asså… 😉

Andra bloggar om: , , , , ,

2 responses

  1. Meeen överlever du på så lite mat som i en lamplåda??? Herrejösses, min lunch får knappt plats i en normalsvensk, medelstor skokartong. 🙂

    Men du, ett tips. Du får sno korkadilens korv. Den han kånkar på ryggen.

    Zera

  2. Hehe, nä men det där var bara lunchen ju. 🙂 Först får jag massa frukost (får iiiinte plats i en lamplåda) och sen får jag lite lunch och ännu senare får jag kvällsmat. Bra va? 🙂 Åsså hade matte gömt efterrätt i skogen också, hon är himla bra min människa… 😀
    Fast nån korv fick jag inte… Å roketilens korv är nog rätt slut nu tror jag… Fast det vette tusan om jag skulle våga ta den, så sur som den var! 😯

Kommentera

