Fräckt värre!

Oförskämt tycker jag! Vet ni vad de har fått för sig nuuu då? Att jag drar! 😯 Näääää! Inte då! Jag drar inte alls….. Jag är bara …. eh… hmmm….. framåtsträvare! 😀
Åsså asså, det är ju sjuuukt svårt att gå ordentligt när det är så mycket grejer att göra runtomkring. Typ lukta, busa, leka, pinka lite, busa lite igen… och tja, ni vet, grejer. (Jodå, jag är inte förvånad att han beter sig som ett ånglok när det är fler hundar med. Så jag håller med dagis att det behövs tränas på det… Men sch… säg inget till *pekar* ni vet vem. Okej? 😉 //matte)

Egentligen tycker jag matte ska ge tusan i att fråga de på dagis vad jag håller på med, för hon håller ju liksom bara med de när de hittar på nya saker! Fast en sak var bra, trebentsfröken talade nämligen om för matte att jag faktiskt kan lägga mig och vila alldeles självmant. Då blev matte jätteglad. 🙂

Men sen! När vi gick på Monstret, veeet ni vad som hände? Jag blev utskälld! Av två stycken! 😯
Å matte ba’ ”Nä, tyst nu!” Till mig sa hon det?! Eh?! Hallå! Det var de som började ju! Å sen blev det så där konstigt igen. Matte sa ”Tack tack, nu räcker det” och klappade mig på halsen (När han tar morrpaus och är ”lugn” så gör jag så som ett ”stopptecken” //matte). Och då blir jag bara dööööödstrött på en gång, så jag rullade ihop mig och somnade lite. Vet ni vad som hände då?! Det kom godis ur mattes hand! Hur bra var inte det då? Världsabra var precis vad det var. 🙂

Just ja! Jag tänkte jag skulle visa hur bra det är på våra Monster (inte som de dära de har hos pappa å brorsan, finns ju inte en pryl att käka ju!) Kolla vad mänskorna slänger! Mat! Hur bra som helst ju!

0031.jpg
Försöker låtsas om att den dära bullen inte finns… Snacka om att man behöver viljestyrka!

0033.jpg
Jag har visst rätt dåligt av den varan… Den är ju såååå nära! Och luktar sååååå gott!

(Kan meddela att han fick tag i den, men jag ”äcklade mig” lite och grävde ut den ur munnen på honom… *suck* Är det inte bröd så är det snus, sten, plast, papper och gu’ vet vad han hittar på bussen…. 🙂 Skräp-Nisse… //matte)

Andra bloggar om: , , , ,

Kommentera

