Lite nytt

Vet ni vad en grej? Jag har hittat en ny lekkompis! 😀 Å ni kan aaaaaaldrig gissa vem det är så jag säger det då… Basil!!
Just han ja! Trebentsfrökens valp. Som är lite som jag… Att för… jo, alltså… När matte är med, då måste jag ju liksom visa henne att jag kan skydda henne mot otäckingar å så… Å Basil visar att han är minst lika tuff för sin husse. Matte säger att det är för att vi har satt fast de i snörena och då känner vi oss äääännu större, men jag tror hon har fel där. Eller också fattar hon inte riktigt det där med hunderiet liksom… 😉

Mäh! I alla fall. Jag å Basil har haft såååå himla kul! Han är skitabra att leka med. För vet ni? Han är jäääättestor! Och lurvig! 😀

Sen när vi kom hem så kutade matte omkring sådär igen som hon brukar göra, när hon ska få åka iväg nånstans och jag inte får följa med. Fast hon var inte borta så länge… tror jag i alla fall… (När jag kom hem från hockeymatchen var det en mycket nyvaken liten kille som mötte mig i hallen… //matte)

Nattpromenaden, då berättade jag aaaallt för henne om vad jag hade gjort när hon var borta. Å lite till…

Lix – Matte…? Vet du vad jag gjorde efter jag hade ätit upp maten?
Matte – Nä
Lix – Jag gick å la mig och sov i min koja
Matte – Vad duktig du är
Lix – Fast först kollade jag om du glömt nåt på bänken men det hade du ju inte
Matte – Men? Du får väl inte vara på bänken?!
Lix – *mummel* Jäklars…

*promenad under tystnad*

Lix – Matte…?
Matte – Jaa lilla hjärtat…
Lix – Duuu… går den dära grejen mot oss eller från oss?
*matte kollar*
Matte – Från oss…
Lix – ‘aha… Ville ba’ veta fall jag ska skälla på den eller inte.
*försöker lyfta på benet mot en sån dära grej som mänskorna sitter å vilar sig på*
Matte – Nänänä, där får du inte pinka!
*suckar o sänker benet*
Matte – Stolpar å träd å sånt kan du pinka på. Inte där folk ska sitta.
*suckar igen*
Lix – *pinknödig* Här då? Du? Matte?
Matte – Mmm, där får du pinka

Dagens läxa. Om man är kille, och riiiiiktigt pinknödig, då ska man inte, jag upprepar; inte pinka på stenar. För då blir man blöt på magen… 😕

Nä, nu ska jag sova så matte får sova också. Hon behöver det, fast hon inte fattar det riktigt… Hon är lite trög när det gäller sånt. För när hon vaknar av sin sångburk, då ser hon ut som ett riktigt russin… Ett ättiks-russin… Hon borde sova mer. Jag sover mycket. Hemma. Inte på dagis. Det har jag inte tid med. För då ska jag ju leka med min nya kompis, Basil. 🙂

Kommentera

