Slappar du slappar jag

Idag har jag och matte inte gjort ett endaste dugg. Åh vad skönt det var! 😀
Visst, vi var ju ute å pinkade å gick lite å så, men annars har vi bara lyssnat på musik och slappat.

5868.jpg

Kollade lite på den dära snubben Cesar Millan också, men jag hajjade liksom inte så mycket av det programmet. Det går alltså ut på att en endaste snubbe åker runt i landet och talar om för folk att de faktiskt måste gå ut med sina hundar?! Verkar ju rätt snett uppåt väggarna tycker jag. Det kan väl varenda mänska räkna ut! Eller är din ras så dum matte?

Matte: Nä, de flesta fattar det. De har bara samlat alla såna i ett och samma program
Lix: Aha. Men jag gillade det där andra vi såg. Det dära hundhuset som tog hand om de där söta valparna
Matte: Hundräddarna” ja. Och valparna som du pussade på, de var söta.
Lix: Mmm, men asså, det var ju bara för jag tyckte synd om de ju!
Matte: Men, valparna mådde ju bra?
Lix: Mäh! Deras mamma höll ju typ på att försvinna!

(Matte förklarar. Tiken hade lämnats fastkedjad när ägarna sålde sitt hus. Nya ägarna kom dit några veckor senare och hittade hunden och hennes valpar, sen bar det av till ”djurhuset”. Tänk. Det finns folk till allt! //matte)

Mäh! Tyst då! Jag ska ju berätta det bra nu!
Vet ni?! Jag ska få gå till dagis imorrn!!! Oooooiiiih!! Såååå himla bra! Inte för att jag inte gillar att hänga med matte, men asså… ärligt… hon leker inte alls lika bra som Sigge och Loke och Leia. Faktiskt.
Fast det kan ju va’ så att hon inte leker för att jag har lekförbud… Hmmm, så är det nog. Men det var ju bara för att jag hostade förut. Nu hostar jag inte längre, bara harklar mig lite tyst. För vem vet? Hon kanske får stora skälvan om hon hör att jag harklar halsen lite, åsså får jag inte gå i alla fall. Så… Schhhh! Okej? 😉

Andra bloggar om: , , , , ,

3 responses

  1. Jag gillar inte den där Cesar Milan. Inte mamma heller som tur är. Skulle han försöka sig på de där sakerna med mig skulle jag bita honom! Jag lovar!! Han skulle bli den första och enda människan jag skulle bita.

Kommentera

