Snygging!

Just det! När vi stod på Schabraket igår morse då stod det en tvåbenting mitt emot oss och hennes ögon bara glittrade! Jag tyckte hon var jättego så jag tänkte jag skulle pussa lite på’na, fast jag väntade tills hon började prata med matte. Åsså gjorde hon det och jag bara flööög upp i hennes famn (Såja såja, riktigt så illa var det inte. Matte höll emot nämligen //matte)!
Hon vart lite skraj men sen började hon fråga massa saker om mig och sa att jag var så himla fin och hade så vackra ögon. Det får jag höra oooofta. 😀

Och alltså, hon är typ inte den enda som tycker jag är skitasnygg! Förutom matte dårå så är det en tvåbentsfröken, hon som äger hela dagis nästan, som blir sådär himla lång å ståtlig, när folk säger att jag är fin. Vet ni varför? För hon sa att det är kul att höra ”Åååååh vad fin!” när hon är ute med mig. 😀 Tycker jag också.
Det är inte bara hon, trebentsfröken (som typ äger andra delen av dagis) tycker också att jag är fin.
Hallå? Kan ni fatta att jag gillar dagis?! Inte nog med att jag får leka typ hela dagarna (utom när fröken säger till oss att vi faktiskt mååååste vila lite på eftermiddagen) med Sigge, Loke o Leia, jag får typ höra varje dag hur snygg jag är. Mooooahahaha! Jag ska sopa banan av de i Åseda! Eller hur matte? Visst är jag så snygg att jag kan vinna ALLT!!?

Matte – Ja darling. Jag tycker du är finast i världen men det är ju inte jag som bestämmer om du ska vinna hela alltet.
Lix – Mäh! Vem är det som gör det då??
Matte – Jag vet inte, vi får se när vi kommer dit. Gammelhusse ska vara där också så då får du träffa honom igen
Lix – Det är ju skitabra! Han kan bestämma att jag är snyggast!
Matte – Nä, det får han inte. Det finns regler för sånt
Lix – Vaddå ”regler”? Va’ är det för nåt?
Matte – Du vet som när jag säger att du måste sitta när du kommer innanför dörren eller när du ska ha mat eller att du inte får sova i mattes säng. Det är regler.
Lix – Jaha. Du menar såna dära döööötrista grejer som typ ingen fattar varför de finns ens….
Matte – Typ…

0119.jpg

Snygg…. 😉

(Sen var det ju visst så att gammelhusse visst får bedöma Lix. Tack A för klargörandet! 😀 Där ser man, jag lär mig nåt nytt varje dag. 🙂 Och den där utställningsvärlden, tja… den verkar smått komplicerad tycker jag. Men jag har lovat att ställa ut honom åtminstone en gång så… //matte)

Andra bloggar om: , , , ,

6 responses

  1. MyyZz – Åååååh tack! 😀

    Strega – Ska du säga! 😛 Sötnöt! 😀

    Loppans matte – Både matte å jag blir så glada när vi får läsa sånt! 🙂

    Kram å puss på er!

  2. Hallååååå, hur söt får man va egentligen 🙂
    Skitasöt juh 🙂
    Ja, du Lix…utställningsvärlden…hehe, den går inte av för hackor…huga…tur jag slipper det…ställas ut alltså 😉

    Har du fått nån snö?
    Det har jag…skitkul är det…jippi..

    Kram på er

  3. Hur söt som helst tror jag… 😉
    Matte har lovat att ställa ut mig en gång, sen slipper jag (och matte… 😛 //matte) 😀
    Jepp! Skitakul att dra omkring matte i! Fast matte tycker inte det är lika kul att halka runt… Hmm… hon får skaffa klor, som jag, så hon får fäste liksom. *ler*

    Kramar tebax!

Kommentera

