Ensamt pusslande

*snyft* Sigge kom inte idag… Värsta trista ju! 😥

Basils husse, en av trebentsfröknarna dårå, tänkte att jag kunde leka med en annan labbe istället. En svart. Ja’ ba’;
”Yeah!! Kom igen killen! Vi leker!”
Vet ni? Han ville inte! 😯 Eh? Hallå? Så vi började bråka om ifall vi skulle leka eller inte. Men jag är visst inte så bra på att argumentera för min lek-sak… Det är visst bara gula labbar som gillar att leka. Eller också är den där typen bara rent trist helt av sig själv…

Så då fick jag sitta själv istället. Fast trebentsfröken kom in och höll mig sällskap. Åsså gjorde han en skiiiiitabra grej! Han lånade ut mig till sin pappa! Värsta bra ju! 😀 Så vi gick på promenad han å jag. Schysst kille!

Sen, när jag satt ensam igen, då hittade jag på en superbra grej. Man kan göra pussel av soffan i våran box på dagis! Hur kul som helst! Det måste jag visa Sigge nästa gång han kommer! Det finns massor av grejer i kuddarna, och om man delar på de så kan man bygga ihop de sen! Eller ja, det är ju liksom dagisfröknarna som får göra det men ändå. Lix – the pusselmejker! 😛

Å när jag satt där i min ensamhet så saknade jag faktiskt både matte å brorsan å alla de andra därnere i Småland… *suck*

5211.jpg
Vilka minnen… *leeeer*

Andra bloggar om: , , , ,

5 responses

  1. Nemo – Hoppsan! Matte blev inte så gla’ då va’? Men visst är det skoj med pussel?! 😀

    Emma Corso – Ja! Gör det! Det är ju huuuur kul som helst med pussel! 😀

    Gott Nytt År på er båda två önskar matte å jag!

  2. God dag käre bror!

    Har du en aning om när utställningen i Åseda är?

    Vi önskar er ett riktigt gott 2008 o hoppas att ni får en lugn kväll utan idioter som ska fram o testa om Lix tål smällare av olika slag!

  3. Matte sa att den typ var flyttad till den fjärde maj (ja det stod nåt om det i senaste Hundsport. Men kolla för säkerhets skull. Tror det var Uppvidinge hundklubb som stod för arrangemanget. //matte)

    Hoppas ni också får ett riktigt Gott Nytt År ni också! 😀

    (Han skäller mest på smällarna och försöker se var smällarna kommer ifrån, men jag hoppas också att alla idioter håller sig från att testa nåt sånt. Jag kommer bli deras värsta mardröm om de försöker sig på nåt! //matte igen)

    Edit; Jepp, det var Uppvidinge —> http://www.uppvidingehundklubb.se/index.php?page=home

Kommentera

