Ääääntligen vardag!

Nog för att jag gillar att hänga med matte och så men asså… *himlar med ögonen* Daaagis! Äntligen är det som det ska vara igen. 🙂

Sigge blev också skitaglad så vi lekte typ hela dagen igår. Fast jag har ju lärt mig att man kan vila också, fast det är andra hundar i samma rum (annars fick jag ju en nosbränna av matte eller pappsen ju!)
Sigge ba; ”Eh… va’ gör du? Ska du sova? Nääää… Kom igen! Vi leker!”
Och hallå, när nån säger att vi ska leka istället för att sova… då är det ju liksom bara dumt att ligga kvar menar jag. 🙂 Vi har inte riktigt synkat det där än, jag å Sigge. Egentligen borde vi ha leklust samtidigt. För när han sover, då kan det börja killa lite i leknerverna och då måste jag väcka honom så vi kan leka. 😀

En som inte blev så glad för att jag kom tillbaka till dagis var Basil, en av trebentsfröknarnas valp. Eller alltså, han blev det först men sen blev han oglad och skulle mucka. Då muckade jag tillbaka. Ska det va så ska det va… Han är typ yngre än jag, fast större och så har han maaaassor med päls! Matte tycker han är skitasöt, mäh hallå? Jag är ju i alla fall sötast! Eller hur matte? Du? Hörrö? (Så klart lilla gubben //matte)  Aaa just det!

Men när vi kom hem igår, då var jag bara sååååå trött att jag typ la mig på golvet och somnade i hallen direkt. Veeet ni vad den där mänskan gör då?? Klipper mina klor!! Va?! Får man göra så verkligen?! Jag orkade ju inte ens protestera. Men vet ni en grej…? Asså, det gööör inte så där värstans ont faktiskt, men det är roligare att protestera för matte får jobba lite mer då. 😛

Kommentera

